הסרט הגדול ביותר של 2019 עולה בסוף השבוע על המסכים בכל העולם, וגם אצלנו. "הנוקמים: סוף המשחק", ההמשך הישיר ל"הנוקמים: מלחמת האינסוף", שיצא בשנה שעברה, מופק בידי אולפני מארוול ויופץ בידי אולפני וולט דיסני. הסרט החדש ממשיך מאותה הנקודה שבה הסתיים קודמו, ובה הובסו הנוקמים על ידי תאנוס. לאחר שתאנוס הצליח לאסוף את ששת אבני האינסוף, הוא כפה את רצונו המעוות על כלל החיים, ובאופן רנדומלי מחק מחצית מאוכלוסיית היקום, ובכללם גם מספר לא מבוטל של נוקמים.



לאחר החורבן העצום, הנוקמים הנותרים עומדים בפתחו של האתגר הגדול ביותר שניצב בפניו: למצוא דרך להביס את תאנוס אחת ולתמיד. בטריילר לסרט, מוכרחים לומר, הם נראים מובסים ומאוד מדוכאים.





במאי 2008 נפתח היקום הקולנועי של מארוול עם "איירון מן". הסרט היה שובר קופות בינלאומי שסחף אחריו צופים ומבקרי קולנוע ונחשב לאבן הפינה שעל גבה בנו אולפני מארוול אימפריה שהפיקה הרבה משוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים. בעשור שעבר שברו אולפני מארוול שיא עם 18 סרטים שפתחו במקום הראשון בקופות, חמישה מהם גרפו יותר ממיליארד דולר ובסך הכל יותר מ־13 מיליארד דולר של רווחים בעולם.



קווין פייגי, ראש אולפני מארוול והמפיק הראשי בסרט, בחר באחים אנתוני וג'ו רוסו, שביימו את "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ועוד שני סרטי מארוול נוספים, לביים את הסרט הגדול ביותר של האולפנים. זהו הסרט שסללו אליו את הדרך יותר מעשור והוא מקבץ את אנסמבל גיבורי העל הגדול בכל הזמנים, וגם מכיל את הופעת האורח האחרונה בהחלט של איש מארוול קומיקס המנוח סטן לי. "הנוקמים: סוף המשחק" הוא הסרט ה־22 ביקום הקולנועי של מארוול, ולפחות על פי מסע יחסי הציבור שלו, גם האחרון.





תבואו עם חיתול


רשימת הכוכבים שהגיעה לסוף המסע של הנוקמים ותשתתף בפינאלה הגדולה היא אינסופית כמעט. היא כוללת כמעט כל גיבור של היקום של מארוול, אפילו כאלו שמתו ב"הנוקמים: מלחמת האינסוף". ברשימת הקרדיטים מופיעים רוברט דאוני ג'וניור (טוני סטארק/ איירון מן), סקרלט ג'והנסון (נטשה רומנוף/ האלמנה השחורה), כריס המסוורת' (ת'ור), ברי לארסון (קרול דנברס/קפטן מארוול), כריס אוונס (סטיב רוג'רס/ קפטן אמריקה), מארק ראפלו (ברוס באנר/ הענק הירוק), בנדיקט קמברבאץ' (דוקטור סטיבן סטריינג'), גווינת' פאלטרו (פפר פוטס), פול ראד (סקוט לאנג/ אנטמן), ג'רמי רנר (קלינט בארטון/ הוקאיי), טום הולנד (פיטר פארקר/ ספיידרמן), קולו של בראדלי קופר (רוקט ראשון) וכמובן ג'וש ברולין, המגלם את תאנוס, הנבל הראשי של הסרט.



עוד לפני שמחשבים את עלות האפקטים המיוחדים, הפרסום וכל היתר, אפשר רק לדמיין כמה כסף נשפך על הבאת כל השמות הגדולים הללו לצילומים. וכדי לתת לכל אחד מהם את זמן המסך הראוי, ועל מנת להוסיף לפומפוזיות של האירוע הקולנועי הזה, צריך להוסיף לרשימת השיאים שלו את העובדה ש"הנוקמים: סוף המשחק" הוא הסרט הארוך ביותר שידעה מארוול מעודה. חשבתם ששעתיים וחצי של "מלחמת האינסוף" זה הרבה? "סוף המשחק" יחזיק אתכם בקולנוע למשך לא פחות משלוש שעות, לא כולל פרסומות.



"הנוקמים: סוף המשחק". פורום פילם
"הנוקמים: סוף המשחק". פורום פילם



כיאה לאירוע קולנועי ענק, כל המעורבים בדבר עובדים קשה מאוד כדי לשמור את עלילת הסרט בסוד, עד כמה שאפשר. בתחילת החודש הופיעו דאוני ג'וניור, ג'והנסון, המסוורת' וראד ב"ג'ימי קימל לייב". כשקימל שאל אותם האם זה הסרט האחרון ביקום הקולנועי של מארוול, ענה דאוני ג'וניור שהעתיד לוט בערפל. על כך הגיבה ג'והנסון בצחוק גדול: "אל תשקר לו, אנחנו לעולם לא נחזור". באשר לאורך הסרט, ג'והנסון המליצה לבוא עם חיתול כדי לא להפסיד אף חלק. ראד, לעומת זאת, המליץ להשתין לתוך קופסת פופקורן במהלך ההקרנה. כולם עשו צחוקים ונראו מיליון דולר, אבל אף אחד מהם לא חשף ולו פרט אחד על הסרט עצמו.



"אני כבר לא יכול לחכות לרגע שבו המעריצים יצפו בסרט, הם הולכים להשתגע", אמר דאוני ג'וניור בראיון אחר לקידום הסרט. "בייחוד מפני שזהו הסרט הראשון שהשתתפתי בו שאני יכול להבטיח שאין סיכוי שאף אחד יוכל לנחש מה עומד לקרות".