משפחתו של השחקן הודיעה ביום חמישי בלילה כי פיטר מייהו מת יומיים קודם לכן בביתו בצפון טקסס כשלצדו רעייתו ושלושת ילדיהם. "הוא שם את לבו ואת נשמתו בתפקיד של צ'ואי צ'ובאקה וזה ניכר בכל פריים של הסרטים", נאמר בהודעה. "עבורו, משפחת 'מלחמת הכוכבים' הייתה חשובה יותר מכל תפקיד בסרט".



מייהו, שנולד בבריטניה, סבל מבעיה רפואית של גדילה מסיבית והגיע לגובה של 2.21 מ'. הוא עבד כמהנדס ולאחר מכן כאיש צוות בבית חולים בלונדון. כתבה בעיתון לכדה את עיניהם של מפיקי הסרט "סינבד" בשנת 1977, שליהקו אותו לתפקיד של יצור דמוי חצי אדם וחצי שור.



יוצר "מלחמת הכוכבים" ג'ורג' לוקאס בחר את מייהו לתפקיד צ'ובאקה, היצור השעיר והחביב עם השאגה הרועמת, אחרי שדייב פראוז, שאותו רצה בהתחלה, העדיף את התפקיד של דארת וויידר. מייהו, שרק עיניו בצבצו מתוך התחפושת, הופיע בטרילוגיה המקורית - "פרק 4: תקווה חדשה" (1977), "פרק 5: האימפריה מכה שנית" (1980) ו"פרק 6: שובו של הג'דיי" (1983) - לצדו של האן סולו (הריסון פורד).





הוא שב לתפקיד בשנת 2005 בסרט "פרק 3: נקמת הסית", השלישי בטרילוגיה השנייה ולאחר מכן גם בסרט "הכוח מתעורר" בשנת 2015, הראשון בטרילוגיה השלישית והאחרונה. עם זאת, בשל גילו ומצב בריאותו, הוא שימש יועץ עבור יורשו בתפקיד ג'ונאס סוטאמו, שגילם את צ'ובאקה בסרטים "הג'דיי האחרון" ב־2017 ו"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" שיצא בשנה שעברה.



הריסון פורד מסר: "פיטר מייהו היה אדם נחמד ועדין. היינו שותפים בסרטים וחברים בחיים במשך יותר מ־30 שנה ואהבתי אותו". "הוא היה העדין שבין הענקים - אדם גדול עם לב גדול אפילו יותר שתמיד הצליח לגרום לי לחייך והיה חבר נאמן שאהבתי תמיד", אמר מארק האמיל, שגילם את דמותו של לוק סקייווקר.