יש דברים שאפילו "וונדר וומן" מפספסת: זה נראה כאילו השחקנית הישראלית גל גדות השיגה כל דבר בו חשקה נפשה, מתפקיד האמזונה הקשוחה בסדרת סרטי הקומיקס המפורסמת, דרך הנחיית ה"סאטרדיי נייט לייב"  - התוכנית הקומית המצליחה בארה"ב והגשת פרסים בשלל טקסים יוקרתיים, ועד התפקיד הקטן בתחרות האירוויזיון שנערכה בישראל. אך בסוף השבוע האחרון התברר כי יש לפחות תפקיד גדול אחד שחמק מבין אצבעותיה.



השחקנית ליסה ריי כתבה בספר האוטוביוגרפי שלה' שצפוי לצאת בקרוב, על האודישנים לסרט "קוונטום של נחמה" בסדרת "ג'יימס בונד". בספרה היא תיארה תהליך מיון ארוך ומורכב שכלל מספר שחקניות מוכרות ביניהן גל גדות שלנו, וכמובן השחקן הראשי, דניאל קרייג.





בספר שנושא את השם "קרוב לעצם", כתב ריי כי היא הייתה נרגשת במיוחד למלא את תפקידה של קמיל מונטז, בסרט השני של קרייג בסדרה, בגלל שהיא תהיה, "נערת בונד הראשונה שלא שלא שוכבת (מיד) עם הבלש המפורסם".



התפקיד המיוחל כלל מבוטא צ'יליאני, וכל הניגשות אליו קיבלו את שירותיהן של מאמנות אישיות בעבודה על התסריט. עוד כתבה ריי כי, "אולגה קורילנקו וגל גדות, היו אף הן במלון, כשהן נבחנות לאותו תפקיד", אך היא "מעולם לא ראתה אותן".





בסוף הפרק כתבה ריי כי לא קיבלה את התפקיד, ככול הנראה בגלל ששמה יותר מדי דגש על המבטא ולא על החלק הרגשי בו, ומרוב התגרשות במקום להגיד "אני מהופנטת מהעיניים הכחולות שלך" היא שכחה את המילים וזרקה בדיחה לאוויר: "וואו, הנעליים שלך כל כך בורקות".



בסופו של דבר עודכנה ריי כי היא לא קיבלה את התפקיד ב-2007, ומי שנבחרה לגלם את נערת בונד היא אולגה קורילנקו. "קוונטם של נחמה" הפך ללהיט קולנועי וגרף הכנסות גבוהות אך לא זכה לשבחי המבקרים כמו קודמו "קזינו רויאל" או המשכו "סקייפול".