אחד קירח אנגלי עם חליפה, השני קירח אקזוטי עם טי־שירט צמודה להתפקע וזרועות מקועקעות. האחד בגודל ממוצע, השני ענק. לאחר שמונה סרטים שגרפו כחמישה מיליארד דולר מסביב לעולם, "מהיר ועצבני" מציגים: "הובס ושואו".



הובס ושואו הם גיבורי סרט האקשן הגדול של הקיץ והספין־אוף החדש של סדרת סרטי “מהיר ועצבני” (על פי הדיווחים, שלושה סרטי ספין־אוף נוספים נמצאים כעט בפיתוח, כולל אחד בכיכובה של אישה). עד שיגיע “מהיר ועצבני 9”, הצפוי לעלות במאי 2020, תצטרכו להסתפק בסרט בסדרה ללא וין דיזל, אך עם אווירה קוסמופוליטית הרבה יותר חזקה, שכן הוא ייקח את האקשן מסביב לגלובוס: מלוס אנג’לס ועד ללונדון, מאתרי הפסולת הגרעינית של צ’רנוביל ועד ליופי הפראי של סמואה. הסרט בוים על ידי דיוויד ליץ’ (“דדפול 2”) על פי תסריט של תסריטאי “מהיר ועצבני” הוותיק כריס מורגן.



את לוק הובס (דוויין ג’ונסון, המתאבק המקצועי שהפך לכוכב קולנוע), סוכן נאמן של שירות אבטחת הדיפלומטים האמריקאי, מכירים חובבי הסדרה היטב. הוא הצטרף לקאסט של “מהיר ועצבני” בסרט החמישי ומאז הוא שם. גם דקארד שואו (ג’ייסון סטיית’האם, כוכב סרטי האקשן הבריטי שמגלם בעיקר נבלים), סוכן סורר של יחידת עילית בריטית, הופיע כבר בסרט השביעי והשמיני בסדרה, אך לא בתפקיד הראשי.





הובס ושואו הספיקו מאז שנת 2015, ב”מהיר ועצבני 7”, להתנצח, להחליף עלבונות, מכות וקרבות בניסיונם לגבור אחד על השני. אך כשהטרוריסט והנבל המשופר גנטית בריקסטון (אידריס אלבה האנגלי שהתפרסם ב”הסמויה”) משיג שליטה על נשק ביולוגי הרסני שעלול להחריב את האנושות לעד, שני היריבים המושבעים מאחדים כוחות ועובדים יחד כדי לנצח את האדם היחיד שעשוי להיות משוגע יותר משניהם.



לקלחת מצטרפת האטי (ונסה קירבי האנגלייה המגלמת את הנסיכה מרגרט בסדרה של נטפליקס “הכתר” וכיכבה לצד טום קרוז ב”משימה בלתי אפשרית: התרסקות”), סוכנת מושחתת, מבריקה וחסרת פחד מארגון הביון הבריטי MI6, שהיא במקרה גם אחותו של שואו. את אמם של דקארד, האטי ואוואן (שנעדר מהסרט הזה אך מגולם על ידי לוק אוונס בסרטים 6, 7 ו־8) מגלמת הלן מירן.



מול שערי האקדמיה


ולא רק את המשפחה של שואו אנחנו פוגשים, גם את של הובס. בעידן פוליטיקת הזהויות, מן הסתם אחד הנושאים המדוברים ביותר בקשר ל”הובס ושואו” הוא חזרתו של הובס לסמואה – מדינת איים בדרום האוקיינוס השקט – ולמשפחתו. ולא רק הובס הוא מסמואה: הצד של אמו של ג’ונסון עצמו גם הוא משם. אביו, רוקי ג’ונסון, היה מתאבק קנדי שחור שהצליח בשנות ה־70 וה־80, ואילו אמו היא בתו של “היי צ’יף” פיטר מאיביה, מתאבק מסמואה שכיכב בשנות ה־70 וכונה “ההוואיני המעופף”, בעצמו נצר למשפחת מתאבקים פולינזית נודעת.



בסרט אנחנו זוכים להכיר את ארבעת אחיו של הובס, שאת אחד מהם מגלם בן דודו של ג’ונסון, כוכב ה־WWE רומן ריינס, שגם הוא מגיע ממשפחת אנואי הסמואנית, הידועה במתאבקים שלה. “אני מאוד גאה בזה”, אמר ג’ונסון בראיון לקידום הסרט, כשנשאל על ההתייחסות בו לתרבות הפולינזית. “אני זוכה לייצג בסרט את אחת משתי התרבויות שלי. אני חצי שחור וחצי סמואני והעובדה שאני מייצג את הצד הסמואני מיוחדת בשבילי. זאת גם הפעם הראשונה שהתרבות של סמואה זוכה לייצוג בסרט הוליוודי שובר קופות גדול. זה דבר מגניב, חשוב, קריטי, הכרחי וגם מאוד מיוחד”.



כמקובל בז’אנר, “הובס ושואו” צפוי להצטיין בקופות (ההפקה עלתה 200 מיליון דולר ותהיו בטוחים שתחזיר כל גרוש, בלשון המעטה) ופחות בתחום הפרסים. “אני חושב שהאקדמיה כן לוקחת אותם ברצינות”, אמר ג’ונסון באותו ראיון, והוסיף שהוא מאמין כי תחום הפעלולים צריך לקבל הכרה באוסקר עוד לפני סרטי אקשן.