סיפורו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין מסעיר את הציבור כבר כמעט רבע מאה, והחדשות עליו, כמו הקמת מפלגה התומכת בשחרורו, ממשיכות לעורר כותרות גם היום. היום (שלישי), הסרט העלילתי שנוצר אודותיו, שמעולם לא הוקרן בישראל, התקבל לפסטיבל טורונטו היוקרתי לקולנוע.



"ימים נוראים", סרטו של ירון זילברמן ("כלים שלובים" בכיכובם של פיליפ סימור הופמן וכריסטופר ווקן, "הכוח לשחות") יוקרן בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי שייערך בספטמבר הקרוב.



הסרט, המועמד לעשרה פרסי "אופיר", בהם פרס הסרט הטוב ביותר, נכתב במשותף על ידי רון לשם וירון זילברמן. לשם חתום על היצירות ״אופוריה" ו״יפים כמו שהיינו".





"ימים נוראים" הוא מותחן פסיכולוגי העוקב אחר האירועים שהובילו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, מנקודת מבטו של הרוצח. הסרט חושף לראשונה את מסעו של הרוצח בשנה שקדמה לאסון, דרך הכוחות החזקים שפעלו עליו ועודדו אותו, הן במישור הפוליטי והדתי, והן במישור המשפחתי והאישי. זהו דיוקן נפשי של מתנקש פוליטי המבקש לרצוח את הדמוקרטיה, ודיוקן של חברה שסועה.



להקרנת הבכורה העולמית שתיערך ב-7 בספטמבר בטורונטו תצא משלחת המונה את יוצרי וכוכבי הסרט - ירון זילברמן, רון לשם, מפיקי הסרט - דודי זילבר מ"מטרו תקשורת", תמר סלע מחברת "אופנינג נייט פרודקשנס", שרון הראל מחברת "ווסטאנד", וכוכבי הסרט - יהודה נהרי הלוי המגלם את יגאל עמיר, ענת רבניצקי המגלמת את גאולה עמיר, אמיתי יעיש בן אוזיליו המגלם את שלמה עמיר, יואב לוי המגלם את חגי עמיר. סיון מסט המגלמת את מרגלית הר שפי, דניאלה קרטס המגלמת את נאווה. יחד עם המשלחת הישראלית תצעד על השטיח האדום אורחת המשלחת דליה רבין.