המפיק הארווי ויינשטיין היה האדם המשמעותי ביותר בהפיכתה של גווינת' פאלטרו לאחת הכוכבות הגדולות ביותר של הוליווד, אולם כעת חושף ספר חדש ששחקנית הקולנוע זוכת האוסקר מילאה תפקיד מרכזי בחשיפת התקיפות המיניות של מפיק־העל.



העיתונאיות ג'ודי קנטור ומגאן טאוהיי מה"ניו יורק טיימס" החלו לפרסם לפני שנתיים פרטים על טענות בדבר הטרדות מיניות ותקיפות מיניות מצדו של ויינשטיין, אחד האנשים החזקים ביותר בתעשיית הקולנוע. החשיפות הצטרפו לכתבות של רונאן פארו ב"ניו יורקר" והביאו להפלתו של ויינשטיין ולהעמדתו לדין על אונס ותקיפות חמורות. הפרשה גם עוררה את תנועת MeToo# שחשפה מקרים דומים מצד אישים מפורסמים נוספים.



כעת מספקות קנטור וטאוהיי פרטים חדשים על החקירה בספר "היא אמרה: לפרוץ עם הסיפור על הטרדה מינית שסייע לעורר תנועה". אחד הגילויים הוא הסיוע שהעניקה פאלטרו (46) לשתיים, וזאת אף שהיא הייתה אחת השחקניות המועדפות על ויינשטיין וזכתה באוסקר על הסרט "שייקספיר מאוהב" שהפיק.



הארווי ויינשטיין. רויטרס
הארווי ויינשטיין. רויטרס


אולם גם פאלטרו הייתה קורבן להתנהלותו של ויינשטיין אחרי שהוא בחר בה לגלם את התפקיד הראשי בסרט "אמה" בעת שהייתה בת 22. הוא זימן את פאלטרו לחדר המלון שלו, שם את ידיו עליה והציע שהם יעסו זה את זו. היא סירבה וסיפרה על כך לבן זוגה באותה תקופה, בראד פיט, שהתעמת עם ויינשטיין בבכורת הסרט. למרות זאת, הוא המשיך להעסיק אותה.



"כאשר התחלנו, בקושי חשבתי להתקשר אליה כי חשבתי שהיא הכוכבת הגדולה ביותר של הארווי, והיא גם לא הטיפוס של פעילה והיא לא תדבר איתנו", אמרה קנטור בראיון ל־CBS. "אבל גווינת' סיפרה לנו על התקיפה של הארווי ויינשטיין וכיצד הוא איים עליה, והיא פחדה שתאבד תפקידים". לדבריה, פאלטרו "מילאה תפקיד פעיל יותר מכפי שמישהו יכול היה לדעת".



כמו שלעיתונאים בוב וודוורד וקארל ברנסטיין היה את "גרון עמוק", המקור שסייע לחשוף את פרשת ווטרגייט ולהפיל את הנשיא ריצ'רד ניקסון, גם לשתי העיתונאיות היה "גרון עמוק" משלהן - אירווין רייטר. האחרון היה רואה החשבון של ויינשטיין, ואף סיפק את אחד המסמכים הקריטיים שהפלילו את מפיק־העל. "הוא עבד איתו במשך 30 שנה וראה התנהלויות בלתי ראויות מצד ויינשטיין לאורך השנים לא פעם, ולא עשה כלום", אמרה קנטור. "רק בשנת 2014, הוא החל לדאוג ממה שמתרחש בחברה".