מפיק העל, הארווי ויינשטיין, שהיה אחד האנשים החזקים ביותר בהוליווד, הורשע היום (שני) בתקיפה מינית ובאונס מדרגה שלישית במשפט הבולט ביותר של קמפיין MeToo#, אולם זוכה מהעבירות החמורות שהיו עלולות לשלוח אותו למאסר עולם. כתב האישום נגד ויינשטיין (67) כלל שני סעיפים של תקיפה מינית חמורה, אונס מדרגה ראשונה, תקיפה מינית מדרגה ראשונה ואונס מדרגה שלישית. במרכז המשפט עמדו שתי מתלוננות - עוזרת ההפקה, מרים היילי, שטענה שהוא כפה עליה מין אוראלי בדירתו בניו יורק בשנת 2006, והשחקנית ג'סיקה מאן שטענה שוויינשטיין אנס אותה במלון בניו יורק בשנת 2013.

אחרי יותר מארבעה ימי דיונים, הגיעו היום 12 המושבעים בבית המשפט בניו יורק להכרעה בסעיפי האישום נגד ויינשטיין. הם הרשיעו אותו בסעיף של תקיפה מינית נגד היילי, שהעונש עליו נע בין חמש ל-25 שנה בכלא, ואונס מדרגה שלישית - קיום יחסי מין שלא בהסכמה - עם מאן, סעיף שעליו ניתן לקבל מאסר על תנאי עד ארבע שנות מאסר. גזר הדין יינתן ב-11 במרץ.

עם זאת, המושבעים זיכו אותו משלושת הסעיפים החמורים שהיו עלולים לשלוח את ויינשטיין למאסר עולם. ההערכות הן שלפחות אחד מהמושבעים לא קיבל את עדותה של השחקנית אנאבלה סקיורה ("הסופרנוס"), שהעידה במשפט כי גם היא נאנסה, וזאת בניסיון של התביעה לבסס את ההתנהגות התוקפנית של ויינשטיין.

בעת שהוקרא פסק הדין, ויינשטיין ישב לצד עורכי דינו, כשמאחוריו ארבעה מאבטחים של בית המשפט, והוא הסתכל כל הזמן קדימה מבלי להגיב, בעוד המושבעים עצמם הקפידו שלא ליצור קשר עין עם אף אחד מהצדדים. לאחר מכן, קבע השופט ג'יימס ברק שוויינשטיין יילקח למעצר ללא שחרור בערבות, למרות התנגדות ההגנה.

התובע המחוזי, סיירוס ואנס ג'וניור, לא הסתיר את שביעות רצונו מההחלטה, על אף שלא התקבלו הסעיפים החמורים. "זה נוף חדש עבור ניצולות של תקיפה מינית באמריקה וזה יום חדש", אמר. "הארווי ויינשטיין סוף סוף משלם את המחיר על הפשעים שביצע".

טראנה בורק, שייסדה את תנועת MeToo#, שיבחה את הנשים שהעידו במשפט ואת המושבעים, אך הבהירה כי המאבק לא ייעצר. "על אף שהיום אדם נמצא אשם, אנחנו תוהות אם יהיה אכפת למישהו מאתנו גם מחר. זו הסיבה שאנחנו אומרות 'גם אני'", מסרה. 

ויינשטיין היה אחד האנשים החזקים ביותר בתעשיית הקולנוע, ועמד מאחורי שוברי קופות וסרטים שזכו באוסקר, עד שבאוקטובר 2017 החלו להתפרסם עדויות של עשרות נשים שהתלוננו כי הוא תקף אותן מינית או אנס אותן בהזדמנויות שונות לאורך יותר משלושה עשורים. הפרשה סימנה את תחילת הקמפיין של MeToo# שזעזע את ארה"ב ומדינות נוספות כאשר נשים, בהן גם דמויות מוכרות, החלו לחשוף מקרים דומים מניסיונן האישי.