"לכסף שפה משלו שרוב האנשים לא מבינים. יקום הכסף הוא אינסופי בממדיו. אף אחד לא יודע כמה כסף נמצא במחזור בעולם.... מה שהרס את ארצות הברית זה האמונה בכסף בלבד. מי שלא מתעניין בכסף הוא אדם ללא סגולות".

הציטוט דלעיל, שמגיע לקראת אמצע "נפילת אימפריית הכסף" (השם במקור: "נפילת האימפריה האמריקאית"), מתמצת את הראש של הסרט הקנדי המבריק של הבמאי דניס ארקן, שתוקף חזיתית את העוצמה שתפס הכסף בתרבות המערב; כמו גם מעלה דילמות שנוגעות למעמדות, פערים כלכליים, וסולידריות חברתית.

פייר פול (אלכסנדר לנדרי) הוא אינטלקטואל קנדי צעיר עם דוקטורט בפילוסופיה, המתפרנס כשליח של חברת פיצות. ניקולא סרקוזי, סילביו ברלוסקוני וטוני בלייר הם "אפסים מוחלטים" לדעתו. גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הוא אידיוט גמור מבחינתו. מדוע? "כי אהבלים מתים על מטומטמים".

חייו של פייר פול מקבלים טוויסט מפתיע, כשבמסגרת עבודתו הוא מגיע לזירת שוד של כספי ארגון פשע, כמה שניות אחרי שהשוד התבצע, ובחוץ נותרו מיותמים שני קיטבגים מפוצצים במיליוני דולרים קנדיים. בהחלטה של רגע הוא מעמיס את הכסף על הוואן. החלטה גורלית שתשנה את מסלול חייו מקצה לקצה.

אחרי שהפילוסוף הקנדי מצליח לפלח את שלל השוד הכושל, הוא יוצא לאודיסאה מצחיקה ומקפיאת דם כאחת, במהלכה הוא מנסה לסנכרן את כל הפנטזיות הכמוסות והגנוזות, עם הכסף הגדול שנפל לידו כמו מתנה משמיים. זה מתחיל באתר היכרויות, דרכו הוא מזמין את אספאזי (מרפייה מורן), יצאנית צמרת מהממת ביופיה, רק מכיוון שאספאזי היה שם חברתו של הפילוסוף היווני סוקרטס; משם זה כבר מתפתח.

כל היוצרות מתהפכות ב"נפילת אימפריית הכסף": העבריין לשעבר הופך לאדם ישר ושומר חוק; האזרח הישר, המשכיל ושומר החוק, הופך לעבריין; ויצאנית הצמרת מגלה מחדש מה זאת אהבת אמת. על הדרך אנחנו לומדים איך מלבינים מיליוני דולרים קנדיים במקלטי מס של חברות קש הפזורות על כל הגלובוס.

יכול להיות שלא הייתי רץ לראות את "נפילת אימפריית הכסף" (סלקום tv) אלמלא ההשלכות הכלכליות של מגיפת הקורונה היו מפחידות ומאיימות כל כך. הסרט בהחלט עוזר להבין שמשהו יהיה חייב להשתנות, אחרי שישטחו את העקומה.