נציבות הקולנוע של אבו דאבי (ADFC), קרן הקולנוע הישראלי (IFF) וסם שפיגל - בית הספר ליצירה קולנועית, ירושלים (JSFS), הגיעו להסכמה כוללת ליצירת שיתופי פעולה בתחום הקולנוע. ההסכם התרבותי בין השותפים התאפשר בעקבות הסכם השלום שנחתם בין איחוד האמירויות לבין ישראל.

במסגרת ההסכם הוחלט על מספר יוזמות הכוללות, בין השאר, סמינרים וירטואליים וסדנאות עבודה בהשתתפות יוצרים וכותבים בתחומי הקולנוע משתי המדינות, מפגשי היכרות מקצועיים להחלפת רעיונות ותכנים, במטרה לכתוב, לפתח ולהפיק קופרודוקציות בין המדינות. הקמת תוכניות הכשרה ופיתוח עבור יוצרי קולנוע מישראל ומאיחוד האמירויות.

בהמשך, יש כוונה לייסד פסטיבל קולנוע אזורי, שישמש כפלטפורמה לקידום הפקות וקופרודוקציות ויהווה הזדמנות למפגשים מקצועיים בין יוצרי קולנוע משתי המדינות.

מנכ"לית קרן הקולנוע הישראלי ליסה שילוח-עוזרד, אמרה כי "אמנות הקולנוע היא שפה אוניברסלית המחברת בין תרבויות ובני אדם. אני משוכנעת שזוהי הזדמנות נפלאה לשיתוף פעולה קרוב וליצירת היכרות הדדית עם שכנינו במזרח התיכון".

במסגרת ההבנות, מתוכננת שותפות חינוכית עם סם שפיגל- בית הספר ליצירה קולנועית, ירושלים, שתארח "תכניות רזידנסי" סטודנטים מהאמירויות, בבית הספר בירושלים. בנוסף לתוכניות הכשרה ופיתוח, יתקיים שיתוף פעולה מקצועי עם חממת סם שפיגל הבינלאומית היוקרתית. לראשונה, במאי מאיחוד האמירויות יוזמן להשתתף כאחד מחבר השופטים בתחרות השנתית של החממה 2021.

דנה בלנקשטיין כהן, מנכ"לית סם שפיגל – ביה"ס ליצירה קולנועית, אמרה ש"אנחנו נרגשים משיתוף הפעולה התרבותי-היסטורי הזה בין שתי המדינות.  אנו מאמינים בכוחו של החינוך לעודד ולטפח שיתופי פעולה ולבנות גשרים לדור העתיד של יוצרים בתחומי הקולנוע והטלוויזיה באזורנו".

האנס פרייקין, מנהל נציבות הקולנוע באבו דאבי, אמר כי "אנחנו מאושרים מהסכם השותפות החדש עם קרן הקולנוע הישראלי ועם סם שפיגל – ביה"ס ליצירה קולנועית. השותפות החדשה בין איחוד האמירויות וישראל, היא בעלת ערך רב עבור קהילת הקולנוע והטלוויזיה של איחוד האמירויות".

הוועד המנהל של קרן הקולנוע הישראלי בירך על ההסכם: "אנו מברכים על השותפות עם נציבות הקולנוע באבו דאבי, ועל הנחת היסודות לגשר תרבותי בין יוצרי הקולנוע ואוהביו בשתי המדינות״.