106 משפחות שכולות החברות בפורום "בוחרים בחיים" המלווה ע"י תנועת "אם תרצו" פנו היום (רביעי) לשר התרבות והספורט חילי טרופר בבקשה שיפסול את מועמדות הסרט "לאה צמל- עורכת דין" בטקס פרסי אופיר בקטוגרית הסרט התיעודי הטוב ביותר. על פי נתוני תקציב משרד התרבות והספורט, המשרד העביר בין השנים 2019-2015 3,133,832₪ לעמותת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה (ע"ר) שאחראית לטקס פרסי אופיר.

במכתבן לשר כתבו המשפחות כי "לאה צמל היא פרקליטה אשר ייצגה מחבלים רבים בבתי הדין הצבאיים ובבתי המשפט. בין השאר היא ייצגה את המחבלים אשר ביצעו את הלינץ' ברמאללה. אין מדובר בעורכת דין מן השורה אלא בפרקליטת השטן אשר לא בוחלת בשום אמצעי כדי לייצג את מי שרצחו את היקרים לנו מכל".

עוד כתבו בני המשפחות השכולות לשר טרופר: "האם הפיכת עורכי דין שמגנים על מחבלים, רוצחי יקירנו, מתוך מניע אידיאולוגי לגיבורים, זה משהו שראוי לפרס?! האם אתה כמי שחונך לאהבת העם והארץ מוכן לחתום, כשר התרבות של מדינת ישראל על כך שאותה פרקליטת שטן תזכה לכבוד וזאת על חשבונם של אלפי משפחות שכולות? האם דם ילדינו, הורינו, בעלינו, נשותינו והיקרים לנו הינו הפקר?!

"דמם של אלפי נרצחי הטרור זועק מן האדמה וראוי שמי שמגנה על אותם חיות אדם, לא תזכה בצורה ישירה או עקיפה לשום כבוד ויקר, קטן כגדול. אנו תוהים אם בשם חופש היצירה אתה תומך במתן פרס למי שמפעל חיה מתבוסס בדם ילדינו ועוד זאת לאחר שהיא מזדהה השכם וערב עם מחבלים אותם היא מייצגת".

לאה צמל עורכת דין (צילום: באדיבות הוט)
לאה צמל עורכת דין (צילום: באדיבות הוט)

העותרים חתמו את המכתב בבקשה לפסול את מועמדותו של הסרט בתחרות: "אנו קוראים לך לעשות הכול כדי שמועמדותו של סרט זה תיפסל לאלתר. מדובר בבושה שאין כדוגמתה ואנו לא נשקוט ולא ננוח עד אשר תפסיק את חרפה זו".

הרצל ומירב חג'אג', הוריה של סגן שיר ז"ל שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב ולקחו חלק בניסוח מכתב המשפחות השכולות יחד עם דבורה גונן, אמו של דני ז"ל שנרצח המעיין הסמוך למושב דולב, מסרו כי "כאשר משרד ממשלתי מאפשר מתן פרס לסרט המאדיר עו"ד המגנה משפטית על רוצחי חיילים ואזרחים זו יריקה בפני המשפחות השכולות. עצם המועמדות מהווה ביזוי יקירנו שנרצחו ע"י חבריה של עו"ד לאה צמל, אז מתן פרס במימון הציבור.

"אנו מצפים ממדינת ישראל וממשרד התרבות והספורט להציב קו אדום וברור לוועדות הפרסים הלאומיים ובמיוחד לפרס אופיר. מי שתומך בטרור ובמחבלים שרוצחים ישראלים לא יוכל להיות מועמד ולא לקבל פרס או תקציבים ציבוריים על דם ילדינו. אנו קוראים לשר התרבות טרופר להתערב במשבר שנוצר. זו בושה וחרפה".

חילי טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חילי טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מיכל סלומון אשר איבדה את בעלה אלעד ז"ל בפיגוע בחלמיש הוסיפה עוד: "המועמדות לפרס אופיר של סרט תיעודי על פרקליטה של מחבלים היא יריקה בפרצופן של המשפחות השכולות. המשפחות הללו פוגשות את עו"ד צמל בבתי המשפט, תוך שהיא מייצגת ומזדהה עם אויבי המדינה אשר רצחו את יקיריהן. הכיצד משרד התרבות ומדינת ישראל מעודדים ומחבקים אותה?! כלל האזרחים צריכים לצאת למאבק כדי למנוע את מועמדות הסרט לפרס".

תנועת "אם תרצו" המלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות מסרה בתגובה: "לא יעלה על הדעת שסרט אשר מציג באור יקרות פרקליטת מחבלים יזכה למועמדות בפרס האוסקר הישראלי הנערך בחסות משרד התרבות והספורט. הפקת הסרט נולדה בחטא ובמימון משרדי ממשלה והאפשרות שיזכה בפרס היוקרתי בחסות המדינה היא הוספת חטא על פשע. אם היה מדובר בטקס פרטי, אז הייאוש היה יותר נוח, אבל כאשר משלם המיסים משתתף פעיל במימון החרפה הזו, כבר מדובר באבסורד של ממש. אנו מצפים משר התרבות לפעול בנושא ולא להסתפק רק בדיבורים. עליו לפעול למען המשפחות השכולות. האוכלוסייה שהקריבה הכי הרבה בעם ישראל למען המדינה."