אולפני האחים וורנר הודיעו היום ​​(חמישי) כי כל סרטי 2021 שלהם יהיו זמינים גם בבתי הקולנוע וגם בשירות הסטרימינג HBO Max. מדובר בשינוי חסר תקדים שבוצע בעקבות השפעות נגיף הקורונה וישפיע באופן משמעותי על מניות בתי הקולנוע בעולם כולו. 

הסרטים, שצפויים לכלול את "גודזילה נגד קונג" ו"מורטל קומבט", יהיו זמינים ב-HBO Max למשך חודש החל מהיום בו יעלו לאקרנים בבתי הקולנוע. סרטים נוספים שיועלו כוללים את "יחידת המתאבדים", גרסה חדשה ל"דיונה" והמשך ל"מטריקס".

מניית AMC Entertainment, מפעילת הקולנוע הגדולה בעולם, צנחה ב-12%. מניית Cinemark, מפעילת בתי הקולנוע היריבה צנחה ב-10%.

בכירי האחים וורנר אמרו כי השינוי יתקיים למשך שנה והוא מהווה מענה לאתגרים הייחודיים שמציבה מגפת הקולנוע, שאילצה בתי קולנוע רבים רבים להישאר סגורים. "אף אחד לא רוצה שהסרטים יחזרו למסך הגדול יותר מאיתנו", אמרה אן סרנוף, יו"ר ומנכ"לית קבוצת אולפני וורנר-מדיה. "אנחנו יודעים שתכנים חדשים הם נשמת החיים של בתי הקולנוע, אך עלינו לאזן זאת עם המציאות שרוב בתי הקולנוע בארה"ב יפעלו ככל הנראה בקיבולת מופחתת לאורך 2021". 

Cineworld, הבעלים של רשת בתי הקולנוע האמריקאית Regal, הבטיחה ביום שני מימון נוסף של 750 מיליון דולר מכיוון שהיא שואפת להיפתח מחדש בשנה הבא. בעוד שהיריבה האמריקאית AMC השאירה דלתות פתוחות עם מספיק מזומנים עד לתחילת 2021, תרחיש הבסיס של Cineworld מניח שיצליח להתמודד כלכלית אם יפתחו מחדש את בתי הקולנוע שלהם עד למאי הבא.