כ-15 חודשים לאחר שנסגרו בעקבות מגפת הקורונה, בתי הקולנוע יפתחו מחדש לקראת סוף השבוע. ממשרד הבריאות נמסר כי בתי הקולנוע פועלים בעת הזו לפי התו הירוק, כלומר יכולים להכניס -  ללא הגבלת תפוסה או הגשת מזון – אנשים מחוסנים מחלימים וכן ילדים שעשו בדיקה עם תוצאה שלילית עד 72 שעות לפני הכניסה.

החל מיום שלישי הבא – 1.6 – התו הירוק צפוי להתבטל באופן גורף בכל המשק, ובתי הקולנוע יוכלו לפעול במתכונת רגילה, עם המשך חובת עטית מסכות בפנים.

הכנות לפתיחת בתי הקולנוע, סינימה סיטי גלילות (צילום: אבשלום שושני)
הכנות לפתיחת בתי הקולנוע, סינימה סיטי גלילות (צילום: אבשלום שושני)

ביום ראשון שוחחה מנכ"לית השיווק של יס פלאנט, ליעד קרימברג, עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM וסיפרה על ההתרגשות הגדולה ברשת לקראת הפתיחה המחודשת.

קרימברג סיפרה כי "אנחנו נפתח במתכונת הרגילה שלנו, כמו תמיד. שעות ההקרנה יהיו אותן שעות, השירותים אותם שירותים, גם מתחמי ה-VIP והמזנונים שלנו נפתחים. נושא האוכל הוסדר לפני כמה שבועות, קיבלנו לעניין הזה אישור. הדבר האחרון שעיכב את הפתיחה היה נושא התו הירוק וכניסתם של ילדים ובני נוער לאולם, וגם זה נפתר. אחרי שעברנו את המבצע הביטחוני, אנחנו יכולים סוף סוף להביא את החדשות הטובות האלה".

היא הסבירה שעל פי המודל שהוסכם עליו, אולמות הקולנוע יחולקו לשניים, חלק יעבדו על פי התו הירוק וחלק על פי התו הסגול: " אם את מגיעה לראות סרט ואת מתאימה להנחיות התו הירוק, כלומר אולמות שהכניסה אליהם היא למחוסנים ומחלימים בלבד – אז תוכלי לבחור בהקרנה ירוקה. במידה ואת מתאימה להנחיות התו הסגול, שפתוחות לכלל הקהל, תוכלי להיכנס אליה. אם, למשל, את מגיעה עם הילדים שלך, ואת מחוסנת אך הם לא – תוכלו להיכנס לאולם בתו הסגול. באולמות התו הסגול ישבו גם כאלה בעלי תו ירוק, כך נראה".

הכנות לפתיחת בתי הקולנוע, סינימה סיטי גלילות (צילום: אבשלום שושני)
הכנות לפתיחת בתי הקולנוע, סינימה סיטי גלילות (צילום: אבשלום שושני)

עוד הסבירה מנכ''לית השיווק כי "אם לקוח קנה כרטיס באינטרנט לאולם ירוק אבל אין לו תו ירוק, הוא לא יוכל להיכנס. הוא יצטרך לגשת לקופה ולהחליף להקרנה של תו סגול, אם יש כזאת באותה שעה. הביקורת על התו הירוק תעשה בכניסה לאולם".

לדבריה, למרות שבאולמות בעלי תו ירוק יהיו רק מחוסנים או מחלימים, עטיית המסכה בשטח הסגור היא עדיין הוראה של משרד הבריאות ועל כן כל הצופים יחוייבו בכך. "אם יהיה שינוי בהנחיה הזאת מבחינת משרד הבריאות, נאמץ אותה גם אצלנו. העובדים על רצפת בתי הקולנוע הם הסדרנים שלנו, שעוסקים בשמירה על הסדר ועזרה ללקוחות גם בימים רגילים וגם עכשיו, והם אלה שיוודאו שההנחיות נאכפות בצורה הנכונה", היא ציינה.

קרימברג התייחסה גם לנזק הכלכלי שנגרם לרשת בתי הקולנוע יס פלאנט, ושאר בתי הקולנוע, אחרי יותר משנה שהיו סגורים, וסיפרה כי הרשת לא מתכננת להעלות את מחירי הכרטיסים: "הנזק הוא אדיר. היינו עם אפס הכנסות, לא מכרנו ולו כרטיס קולנוע אחד. אנחנו מאמינים ומקווים שהקהל יחזור באהבה, בשמחה וברצון גדול לבתי הקולנוע, ונוכל להשתקם במהירות. הדבר העליון בסדר העדיפויות שלנו זה להחזיר את הקהל לבתי הקולנוע, אנחנו לא רוצים להעלות מחירים אלא רוצים שהקהל יחזור".

לסיום היא שיתפה בסרטים שיוצגו באולמות היס פלאנט וציינה כי "בגלל שמדינת ישראל הייתה סגורה באופן רציף לאורך כל השנה האחרונה, לעומת מדינות אחרות שכן נפתחו והוציאו סרטים בכל העולם, אז יש לנו מספר סרטים שאנחנו יכולים להקרין בבכורה ישראלית, כמו 'וונדר וומן' ו'טנט'. הסרטים האלה יוצאים בישראל לראשונה השבוע. בנוסף, נקרים גם סרטים חדשים כמו 'נשמה' של דיסני ופיקסאר שזכה באוסקר, ו'ארץ הנוודים' זוכה האוסקר. החל מהשבועות הקרובים כבר נראה עוד הרבה סרטים חדשים, כי הוליווד נפתחת והסרטים מתחילים לצאת. תהיה לנו תקופה מדהימה עם שוברי קופות מעולים".