ואז רקדנו
(בימוי: לבאן אקין, גיאורגיה/שוודיה/צרפת, 2019)
כשהסרט הגיאורגי הזה הוצג בפסטיבל קאן 2019, הוא זכה למחיאות כפיים סוערות של רבע שעה. בארצו, לעומת זאת, הוא עורר מחאה בשל סיפור האהבה ההומוסקסואלי המוצג בו. הסרט מספר על מראב בן ה־17 שמתאמן בריקוד גיאורגי מסורתי מאז שהוא זוכר את עצמו. יש לו מטרה אחת: לעבור את האודישן ולהתקבל לבלט הלאומי. כשלאנסמבל שלו מגיע רקדן חדש, מראב נאלץ להתמודד עם רגשות שהוא בעצמו עוד לא ממש מבין. דרמת התבגרות הכוללת סיפור אהבה אסור, התנגשות בין העולם החדש למסורתי, ריקודים מרהיבים ואקזוטיקה גיאורגית. 

סיפור חיי
(בימוי: הירוקאזו קורה־אדה, צרפת/יפן, 2019)
סרטו החדש של הבמאי היפני הירוקאזו קורה־אדה (“סיפור משפחתי”, “אחותנו הקטנה” ו”המשפחה שלי”), שבו הוא מביים לראשונה בצרפת ובצרפתית, מיועד לחובבי דרמות על יחסים בתוך המשפחה וסודות עבר שנחשפים, עם שתיים מהשחקניות הגדולות של צרפת: ג’ולייט בינוש וקת’רין דנב. פביאן (דנב) היא כוכבת קולנוע צרפתייה, אגדה בחייה, עם עשרות סרטים, המוני מעריצים ורשימה ארוכה של רומנים מתוקשרים ומסעירים בעברה. כשהיא מפרסמת את ספר זיכרונותיה בדיוק כשבתה לומיר (בינוש) מגיעה לביקור, תהיו בטוחים שסודות ייחשפו והמשפחה תטולטל.

נשמה
(בימוי: פיט דוקטר, ארצות הברית, 2020)
הסרט הזה, בבימוי פיט דוקטר (“מפלצות בע”מ”, “למעלה” ו”הכל בראש”) יקרוץ לחובבי ז’אנר האנימציה. “נשמה” מתרחש בניו יורק ומספר על מורה למוזיקה המחפש לאחד את הגוף והנשמה שלו, אחרי ששני אלה בטעות נפרדו, רגע לפני שפרץ בתור מוזיקאי ג’ז. הסרט, שזכה בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר והפסקול המקורי הטוב ביותר בטקס האוסקר האחרון, נחשב לסרט הראשון של פיקסר שהגיבור שלו שחור. הסרט, שכבר כיכב בשירות הסטרימינג דיסני פלוס, יוקרן באנגלית עם כתוביות (תוכלו לשמוע את קולותיהם של מדבבים מפורסמים כג’יימי פוקס, טינה פיי ועוד), וגם בדיבוב לעברית.

מלחמה עם סבא
(בימוי: טים היל, ארצות הברית, 2020)
התגעגעתם לרוברט דה נירו בתפקיד סבא נרגן? קבלו אותו בקומדיה המטופשת החדשה לכל המשפחה של טים היל (“בובספוג הסרט: מבצע הצלה”). ב”מלחמה עם סבא” עובר דה נירו לגור עם המשפחה של בתו (אומה תורמן). למטרה זו נאלץ אחד הנכדים שלו לוותר על חדרו, והילד לא מתכוון לוותר כל כך בקלות. מה קורה כשהוא וחבריו מכריזים מלחמה על סבא? סבא מביא את החבר’ה שלו, המורכבים מכמה שמות גדולים דאשתקד, כמו כריסטופר ווקן, צ’יץ מרין מ”צ’יץ וצ’ונג” וג’יין “רופאה במערב” סימור.

 וונדר וומן 1984
(בימוי: פאטי ג’נקינס, ארצות הברית, 2020)
גל גדות, כריס פיין והבמאית פאטי ג’נקינס חוזרים בסרט ההמשך ל”וונדר וומן” (2017), מהיקום הקולנועי של די־סי קומיקס. בתחילה הסרט תוכנן לצאת לאקרנים בנובמבר 2019, אך נדחה ליוני 2020. בסופו של דבר, אחרי עוד ועוד עיכובי קורונה, יצא הסרט בארצות הברית בכריסמס האחרון. בסרט החדש דיאנה פרינס נקלעת למאבק נגד ברית המועצות, בצל המלחמה הקרה, ומוצאת אויבת אימתנית בשם ברברה אן מינרווה, היא צ’יטה (קריסטין וויג). הסרט יופץ גם בגרסה מדובבת לעברית, שבה לא נשמע את גל גדות עצמה, אלא את קולה של השחקנית עדי ארד.

טנט
(בימוי: כריסטופר נולאן, ארצות הברית/ בריטניה, 2020)
ספקטקל קולנועי מרהיב, יומרני ומדובר של כריסטופר נולאן (“התחלה”, “דנקרק”, טרילוגיית “האביר האפל”), בכיכובם של ג’ון דייוויד וושינגטון (בנו של דנזל וושינגטון ומי שכיכב ב”שחור על לבן” של ספייק לי), רוברט פטינסון (“דמדומים”), אליזבת' דביקי, קנת' בראנה ומייקל קיין. זהו מותחן אקשן ומדע בדיוני ששם לו למטרה לשחק עם הזמן והתודעה של הגיבורים והצופים כאחד.

טרולים מסביב לעולם
(בימוי: וולט דורן, ארצות הברית, 2020)
ארבע שנים אחרי להיט האנימציה מבית אולפני דרימוורקס, “טרולים”, יוצא סרט ההמשך “טרולים מסביב לעולם”, עם נינט טייב בגרסה העברית, בתפקיד בארב מלכת הרוק. הסיפור הפעם: הטרולים פופי ובראנץ’ מגלים שקיימים בעולם שישה שבטי טרולים שונים הפזורים בשש ארצות שונות וסוגדים לשישה סוגים של מוזיקה: פאנק, קאנטרי, טכנו, קלאסית, פופ ורוק. כאשר מלכת הרוק בארב, בסיוע אביה המלך טראש, מחליטה להרוס את כל סוגי המוזיקה האחרים כדי לאפשר לרוק לשלוט, גורל העולם מונח על הכף. פופי ובראנץ’, יחד עם חבריהם, מתגייסים לאחד בהרמוניה את כל סגנונות המוזיקה ולהציל את המצב.

בגידה
(בימוי: דורון ערן, ישראל, 2021)
הסרט, בכיכובם של אקי אבני ואן קונופני, מבוסס על ספרו של שחר טריטופ, “כשהשמיים נפלו”. אבני מגלם את שחר, איש נשוי שחושש מאיבוד המתח המיני עם אשתו, אז הוא עושה מה שכל גבר במצבו היה עושה: ממציא לאשתו מאהב וירטואלי בשם סטיב, שיפרוץ לחייה בסערה מלאת תשוקה דרך רשת חברתית.

ביל וטד שורפים ת’זמן
(בימוי: דין פריסוט, ארצות הברית, 2020)
לכבוד יום ההולדת ה־30 של קומדיית המדע־בדיוני הקאלטית וחביבת הסטלנים “ההרפתקה המצוינת של ביל וטד” - שהולידה סרט המשך, סדרת טלוויזיה, סדרת אנימציה, חוברות קומיקס, משחקי וידיאו וקורנפלקס - יוצא כעת הסרט השלישי בסדרה. בסרט החדש ביל וטד – בגילומם של אלכס וינטר וקיאנו ריבס - בני 50 פלוס. נישואיהם מתפרקים, יש להם בעיות עם הילדים ומסתבר שהם מעולם לא כתבו את השיר שאמור היה להציל את העולם. עכשיו כנראה שאין להם ברירה אלא לעשות זאת. 

ארץ נוודים
(בימוי: קלואי ז’או, ארצות הברית, 2021)
זה כנראה הסרט הכי מדובר שעולה היום (בהנחה שכולם כבר עייפו מלדבר על “וונדר וומן”). סרט הדרמה האמריקאי שנכתב, נערך, הופק ובוים על ידי הבמאית הסינית קלואי ז’או, זכה לאחרונה בשלושה פרסי אוסקר: לבמאית, לשחקנית הראשית (פרנסס מקדורמנד) ולסרט הטוב ביותר. בסרט, שמבוסס על ספר עיוני על נוודים מודרניים בארצות הברית, שכתבה ג’סיקה ברודר, מגלמת מקדורמנד אישה שעוזבת את העיר לאחר מות בעלה וסגירת מקור התעסוקה שלה, כדי לנדוד ברחבי ארצות הברית.

דני קרוון
(בימוי: ברק הימן, ישראל, 2021)
 לחובבי אמנות ישראלית וקולנוע תיעודי: קבלו את סרטו החדש של ברק הימן על האמן דני קרוון. כ־100 עבודות אמנות סביבתית של קרוון מפוזרות בכל רחבי העולם, הוא זכה בפרסי האמנות הבינלאומיים היוקרתיים ביותר, וכמעט שאין יום שבו הוא לא מוזמן להתראיין או להרצות על האמנות שלו.

אך קרוון רחוק מלהיות מרוצה: מצב התחזוקה של עבודות הענק שלו בכי רע, גילו המופלג מתחיל לתת את אותותיו, המצב הפוליטי בישראל מטריף את דעתו ובמאי הסרט על אודותיו מעצבן אותו עם שאלות שמעידות על חוסר ההבנה שלו באמנות. בנוסף, הוא מוצא את עצמו בלבה של סערה פוליטית ואמנותית בעקבות יצירה חדשה שהוזמן ליצור לזכר חסידי אומות העולם הפולנים שהצילו יהודים במלחמת העולם השנייה.