נוכחות בולטת לישראל בפסטיבל הסרטים הבינלאומי החשוב בעולם של קאן שייערך בחודש הבא: שלושה סרטים באורך מלא וסרט קצר יוצגו במסגרות הרשמיות.

"הברך", של נדב לפיד, יתחרה על פרס דקל הזהב בתחרות המרכזית - לראשונה זה עשור לסרט ישראלי. יוקרן גם הסרט הקצר "הכוכב" של לפיד, בהשראת עידן הקורונה. "ויהי בוקר" של ערן קולירין יתמודד במסגרת הנקראת "מבט מסוים", המיועדת לסרטים בעלי היבט אומנותי ייחודי.

בהקרנה מיוחדת יוצג סרטו של שלומי אלקבץ, "מחברות שחורות", על אחותו המנוחה השחקנית רונית אלקבץ ז"ל. סרט נוסף, שבמרכזו נושא יהודי טרגי - סרטו התיעודי של הבמאי האוקראיני סרגיי לוז'ניצה, העוסק בשחזור הטבח שביצעו הנאצים ביהודי באבי יאר.
סרטו של לפיד, שזכה לפני שנתיים בפרס הגדול דוב הזהב בפסטיבל ברלין, עוסק בבמאי באמצע חייו היוצא לצלם במדבר ונאלץ לנהל קרבות אישיים וציבוריים.

"להציג שני סרטים בפסטיבל קאן זה כמו לחפור, למצוא אוצר ואז עוד אחד", הגיב לפיד על הבחירה. "אני מאושר ושמח עד השמיים על הקבלה של 'הברך', סרט שחצבתי ממעמקי נשמתי וחיי, אבל גם על 'הכוכב', שצולם בשמחה בעיצומה של המגיפה. אחרי שנת מחלה וקיפאון, פסטיבל קאן יהיה כמו לידה מחודשת לקולנוע".

קולירין כבר כיכב בעבר בקאן, עם סרטו "ביקור התזמורת", וזכה בפרסים רבים. סרטו "ויהי בוקר" מבוסס על ספר של סייד קשוע על פלסטיני הנתון במצור בכפר שבו גדל. "זו הפעם השלישית שאהיה שם, ואני שמח במיוחד על סרט זה, שהוא אחד המסעות היפים ביותר שערכתי בחיי", אמר קולירין.

הפסטיבל, שבראש חבר השופטים שבו יעמוד הבמאי האמריקאי ספייק לי, ייפתח בסרט חדש של הבמאי הצרפתי־אמריקאי ליאו קראקס. השחקנית ג'ודי פוסטר תזכה בפרס כבוד. השחקנית הוותיקה קתרין דנב תשתתף בפסטיבל עם סרט חדש, לאחר שהחלימה מאירוע לבבי שבו לקתה לפני שנה וחצי.

במסגרות השונות ישתתפו שורה של במאים ותיקים וידועים, כמו האיראני הנרדף בארצו אסגאר פרהאדי, הצרפתים פרנסואה אוזון וז'אק אודיאר, האיטלקי נני מורטי, האמריקאים ווס אנדרסון ושון פן, הבמאי הרוסי הנרדף ידי השלטון קיריל סרברניקוב, הבמאי המרוקאי נביל עיוש, ההולנדי פול וורהובן והאמריקאית אנדראה ארנולד. איתם יככבו נציגי הדור החדש, במיוחד מאירופה, אך גם מהמזרח הרחוק ומעט מארה"ב. הכל בכפוף למצב הקורונה.

באופן חריג ייערך הפסטיבל ב־16־17 ביולי, במקום בחודש מאי כרגיל, תוך הקפדה על כללי ההיגיינה, לאחר שהמהדורה הקודמת בוטלה. אולמות חדשים ייפתחו בשולי העיר, והמשתתפים יחויבו בבדיקת קורונה כל 48 שעות או בהצגת אישור שעברו חיסון מלא.
זהו האירוע הבינלאומי הראשון בהשתתפות רבבות מאז פרוץ מגיפת הקורונה, והוא צפוי לשמש כמקרה מבחן לאירועים נוספים שיבואו אחריו.