הבמאי האיראני הנודע אשגאר פרהאדי הוא בין המועמדים לפרס דקל הזהב או לפרס חשוב אחר במסגרת המרכזית של פסטיבל קאן עם סרטו "הגיבור".

מדובר בדרמה חברתית על אדם שנגזר עליו מאסר בגלל חובות, ובחופשה שהוא מקבל לכמה ימים הוא עושה מעשה טוב ומחזיר תיק עם מטבעות כסף שמצאה המאהבת שלו לאישה שאיבדה אותו. בזכות מעשה זה הוא הופך לזמן קצר לגיבור הרשתות החברתיות. הבמאי הישראלי נדב לפיד הוא בין המתמודדים מול פרהאדי על הפרס.

פרהאדי אמר ל"מעריב" כי אהב את סרטו החתרני של לפיד, "הברך", ושיבח את הקולנוע הישראלי החדש. באולם מסיבת העיתונאים, תחת עינם הפקוחה של סוכני המשטר שהגיעו כחברי המשלחת של איראן כ"עיתונאים", הסתפק פרהאדי בהצהרה שלפיה "לקולנוע אין מדינות וגבולות. לבם של הצופים מתלכד ללב אחד הפועם יחד עם היצירה. כשאני קורא או צופה ביצירת אומנות איני מתייחס לאידיאולוגיה שלה או להשתייכותה הדתית, אלא מנסה להעשיר באמצעותה ובאמצעות המבט שלה את תרבותי ולהרוויח מכך".

פרהאדי אמר כי אפשר לתקוף בעיות על ידי ביקורת פוליטית ישירה או בעקיפין דרך ביקורת חברתית, וכי הוא בחר בדרך השנייה. "הרשתות החברתיות באיראן מתפתחות כמו בכל סביבה מצונזרת ולא חופשית", אמר.