עולם התרבות מספיד היום (רביעי) את איש הקולנוע צבי שיסל, שהלך הבוקר לעולמו בגיל 75 בבית החולים איכילוב לאחר שחווה קריסת מערכות.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ספד: ״צבי שיסל, היה במאי ושחקן ישראלי יוצא דופן ובעל כישרון נדיר. טביעות אצבעותיו ויצירותיו נשארות בלב ישראלים רבים, שיודעים לצטט פנינים רבות שהוא יצר. לשיסל שמור מקום של כבוד בתרבות הישראלית. יהי זכרו ברוך״.

גם איגוד אמני ישראל נפרד מצבי שיסל: "המומים וכואבים את פטירתו. מהשותפות היצירתית שלו עם אריק אינשטיין וחבורת 'לול', דרך שנים של יצירה מוזיקלית, קולנועית וטלוויזיונית, שיסל מצא את דרכו ללב כולנו".

חברו הטוב, מוני מושונוב, עמו שיתף פעולה בסרט "כבלים" ובקלטת הילדים "כמו גדולים" לצד אריק איינשטיין, אמר לוואלה! תרבות: "אני שמח שנפרדתי ממנו כשביקרתי אותו בבית החולים, נראה לי לרגע שזאת בעיה שהוא יוצא ממנה, אך לא היא. והיום בבוקר התעוררתי לבשורה הנוראה הזאת. איש אהוב במיוחד, נשמה גדולה. הדימוי שנוצר לו בתקשורת, שאני לא יודע מי רצה להעצים אותו, בוא נאמר שלא כל כך תואם את אישיותו האמיתית. איש נחבא אל הכלים, חכם ויצירתי. איש משפחה. מה אפשר להגיד. אני לא מאמין שאני מספיד אותו. פשוט לא מאמין. אני כל כך אוהב אותו. שני חברים טובים של אריק הלכו בתוך כמה ימים. אין לי מילים, חוץ מאהבתי הגדולה אליו, ואם זה אחד הקריטריונים לחברות אז תמיד ידעתי שהוא יהיה שם בשבילי".

הזמר אביב גפן, בנו של יהונתן גפן שהיה חברו של שיסל ב"חבורת לול", צייץ: "ליבי עם משפחת שיסל, הרבה זכרונות.. יהי זכרו ברוך".

הזמר מיקי גבריאלוב, שהיה חברו של שיסל, נפרד ממנו בציטוט מהשיר "סע לאט", אותו כתב וביצע אריק איינשטיין והלחין גבריאלוב עצמו. "שיסל היה חבר מאז ימי הצ׳רצ׳ילים. הכרתי אותו כשהוא ואריק ז״ל באו לראות את הלהקה.היה מלא הומור שחקן מצחיק ואיכותי.אצלו בדירה ליד הצריף של אביגדור אריק ואני סיימנו לכתוב את השיר ״אני אוהב לישון״ הוא היה איכפתי ועזר תמיד. 'צבי אומר שגשמים כאלה מזיקים לחקלאות,
צבי אומר שקשה לו לנשום ונגמרו לו הטיפות, צבי אומר לגילו כוכב שיש עליו חיים'. סע לאט זה צבי שיסל. יהיה זכרו ברוך".