הסרט "ויהי בוקר" של הבמאי והתסריטאי ערן קולירין זכה הערב (שלישי) בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר לשנת 2021. הסרט המבוסס על ספרו סייד קשוע, עוסק בתושבי כפר במזרח ירושלים שמגלים יום אחד שהכפר תחת עוצר של צה״ל. בעברו, זכה הסרט גם בפרס הסרט, התסריט והשחקן הטוב ביותר  בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה. 

כזכור, סרט הביכורים של קולירין, ביקור התזמורת, זכה בשנת 2008 בפרס אופיר, אך מועמדותו לאוסקר נפסלה בשל העובדה שרובו דובר אנגלית ורק מקצתם של הדיאלוגים בסרט דוברי עברית או ערבית, בעוד שבקטגוריה זו אמורים להיכלל סרטים בשפה שאיננה אנגלית בעיקר.

בנוסף לכך, קולירין זכה גם בפרס הבימוי והתסריט הטוב ביותר. ג'ונא סולימאן ששיחקה בסרט זכתה בפרס השחקנית הראשית ואלכס בכרי ששיחק לצידה זכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר. ריימונד אמסלם זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט "הבית ברחוב פין" ואיהאב אליאס סלאמה בפרס שחקן המשנה על תפקידו בסרט "ויהי בוקר". 

פרס שחקן המשנה. איהאב אליאס סלאמה (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
פרס שחקן המשנה. איהאב אליאס סלאמה (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)


בפרס הסרט התיעודי הארוך זכה "שפאר בדרך להוליווד" של ונסה לאפא, בפרס העריכה הטובה ביותר זכו יוסף גרינפלד ואורי בן דב על תפקידם בסרט "אגדת חורבן". אמרי דקל קדוש זכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר עד 40 דקות על סרטו "התאונה.

בפרס הצילום הטוב ביותר זכה עמית יסעור מהסרט "תמונת ניצחון". בתחום המוזיקה המקורית זכו אסף תלמודי ויונתן אלבק על הסרט "אגדת חורבן" ובפרס עיצוב פס הקול הטוב ביותר זכו נתי זיידנשטדט ורונן נגל, גם הם מהסרט "אגדת חורבן". 

פרס הוקרה. אבי נשר (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
פרס הוקרה. אבי נשר (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)