בעוד איראן מתקרבת לפצצת אטום והשמיים נסגרים לתיירים אין אלא להתנחם במה שמסתמן כמו סוף שבוע אפוקליפטי בקולנוע. בלו"ז: הקרנות מיוחדות של "מטריקס" המקורי ועוד שלושה סרטי אסונות, כולל סרט ילדים יפני, שישכיחו מאיתנו את החרדה הקיומית ויספקו לנו חרדות חדשות. ספוילר: באחד מהם לאונרדו די קפריו מצליח לשכנע בתור השחקן הפחות אטרקטיבי לצידו של ג'ונה היל. תצטרכו לצפות כדי להבין. 

 אז קבלו את הסרטים וההמלצות לסוף השבוע בסדר אקראי: 

 לחובבי שחיתויות ותיקי האלף של נתניהו: "מחיר החיים": 

העלילה: עורך דין מצליח מוושינגטון (מייקל קיטון האלמותי) מתמנה לייצג את משפחות הקורבנות של טרגדיית אסון התאומים מול הקרן שאמורה לפצותם וכך, חושף את השיטה הרקובה עליה כולנו מסתמכים.  

מככבים: מייקל קיטון, סטנלי טוצי, איימי ראיין, ייט דונובן סונורי רמאנאטאן, טליה בלסאם לורה בנאנטי, מארק מרון וכריס טרדיו. על הבימוי: זוכת האוסקר שרה קולנג'בלו והמפיקים של "ספוטלייט ו "12 שנים של עבדות" ארה"ב, 2021. 118 דקות. 

למה לכם: כי לכל אחד.ת מגיעה הצצה אל מאחורי הקלעים של הדמוקרטיה הכי מתקדמת ולהיווכח שוב שיש שווים פחות ויש שווים יותר.   

 ציון מבקרים 

Rotten Tomatos: %81 

למקנאים בבר רפאלי: "אל תסתכלו למעלה"

אם באסונות עסקינן, ב"אל תסתכלו למעלה" תוכלו לצפות בסרט אסונות שמבוסס על סיפור אמיתי אבל מהצד המבדר של המחדל מה שהופך אותו לקומדיה מטורפת וליקום מקביל שבו ליאונרדו די קפריו הוא אסטרונום. 

 העלילה: שני אסטרונומים יוצאים למסע תקשורתי במטרה להזהיר את האנושות מפני אסטרואיד שאמור להשמיד את כדור הארץ אבל בעידן השטחיות, האינסטוש והפייק ניוז אף אחד לא ממש מקשיב להם. 

מככבים: לאונרדו די קפריו, ג'ניפר לורנס, ג'ונה היל, מריל סטריפ כריס אוונס, מתיו פרי, קייט בלאנשט ועוד. בימוי: אדם מקיי. 145 דקות 

למה לכם: מזמן לא היה לנו סרט דאחקות הוליוודי בו לאונרדו די קפריו מנסה לשכנע (ודי מצליח) בתור הבחור הכי פחות אטרקטיבי על הסט,  והמון כוכבים בהופעות אורח קורעות. מגיע לנו. 

 ציון מבקרים 

Rotten Tomatos: %63

לחובבי עיוותים היסטוריים: "צל בענן"

העלילה: בימים האחרונים של מלחמת העולם השנייה טייסת יפהפייה ומסתורית מצטרפת ליחידה של מפציצים בריטים שרובה ככולם גברים שבוחנים כל צעד שלה. בעוד היא מנסה להוכיח את עצמה מתגלים עוד ועוד חורים בסיפור שלה וכאשר גוברים החשדות על קיומו של איום פנימי בצוות הפארנויה עולה לנקודת רתיחה. 

מככבים: קלואי גרייס מורטס, ניק רובינזון. על הבימוי: רוזאן ליאנג. 83 דקות. 

למה לכם: כי אין הרבה סרטי מלחמה היסטוריים שהופכים באמצע לסרט אימה מהסוג השלישי. זה כן.

 ציון מבקרים 

Rotten Tomatos: %78

לשורדי ניינטיז שהפכו לחובבי קונספירציות: "המטריקס"

 לפני עליית "מטריקס : התחייה", יש לכם הזדמנות לצפות במטריקס המקורי שחוזר למסך הגדול בעותק דיגיטלי.

העלילה: האקר מחשבים בשם ניאו מגלה לתדהמתו כי העולם שבו אנו חיים אינו אלא תוכנת מחשב והוא מנסה להעיר את האנושות ואתכם. 

מככבים: קיאנו קיבס, קרי אן- מוס ולורנס פישבורן. בימוי: האחיות לאנה ולילי וואשובסקי.  136 דקות 

למה לכם: הזדמנות לצפות באחד מהסרטים משני התודעה שהגיעו לגדולה בשלהי שנות התשעים של המאה הקודמת ופוצצו מוחות של ילדים שגדלו להיות סרבני חיסונים.  

ציון מבקרים 

Rotten Tomatos: 88%

  

ולסיום, אם קצתם בסרטי אסונות ואתם רוצים להתנחם באסקפיזם מומלץ לצפות בעיבוד החדש של סטיבן ספילברג למחזמר המצליח: "סיפור הפרברים".

העלילה: שני צעירים מכנופיות יריבות בניו יורק של שנות החמישים שרים עצמם לדעת ומתאהבים עד לטרגדיה בלתי נמנעת. 

מככבים:  אנסל אלגורט , אריאנה דהבוסה, ריטה מורנו, ג'וש אנדרס איביירה, קורי סטול. 

למה לכם: אם אתם נמנים על צופי 'חתונמי" זה יכול לעבוד לכם. 

 ציון מבקרים 

RottenTomatos: %95 

הסרט השבועי לילד:

"אקדמיית הגיבורים 3".

עלילה: סרט האנימציה היפני מתרכז אף הוא בטרנד האסונות וכאשר כת של טרוריסטים הורסת עיר על ידי שחרור רעלן עם אפקט מוזר, הגיבורים הגדולים מפרסים בכל העולם לאתר את המוח מאחורי התכונית הזדונית. בימוי: קנג'י נגאסקי. 104 דקות. משום מה ללא הגבלת גיל.