"חיילת בצבא הכיבוש": לפני שבועיים בעקבות דרישה של "תנועת החרם על הישות הציונית", החליטה מדינת כווית לאסור את הקרנת הסרט "מוות על הנילוס" בכיכובה של גל גדות, בשל היותה שחקנית ישראלית. כעת מתעוררת דרישה דומה דווקא במדינה שכנה איתה יש לישראל הסכם שלום - ירדן.

פעילי מדיה חברתית ירדנים דרשו מרשות המדיה, שאחראית על רישוי סרטים בבתי הקולנוע במדינה הערבית, להפסיק את הצגת הסרט עם השחקנית הישראלית, ששירתה בצבא הישראלי במשך שנתיים. ההאשטאג #StopTheZionistMovie (בערבית) מופיע בתיוגים רבים בטוויטר כבר כמה ימים.

תנועת החרם על ישראל, ה-BDS, בירדן צייצה בטוויטר בערבית: "אנו דורשים לאסור את הקרנת הסרט 'מוות על הנילוס', כיכובה של חייל לשעבר בכוחות הכיבוש הישראלי, להצגה בבתי קולנוע ירדניים. אנו מזדעזעים, מדוע הותר להקרין את הסרט?".

עם זאת, בשלב זה נראה כי מדובר במגמה של ארגון החרם ותומכיו, אל לא במדיניות הממשל. מנכ"ל ועדת התקשורת טארק אבו אל-רג'ב צוטט בכלי תקשורת מקומיים כשאמר: "הלאום של השחקנית הישראלית אינו הצדקה לאסור על הקרנת הסרט". אבו אל-רג'ב ציין כי הוועדה נותנת אישור לכל תוכן אשר "אינו משפיע על נושאים דתיים או ערביים כלליים, כולל העניין הפלסטיני".

הפגנת BDS בבית לחם (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
הפגנת BDS בבית לחם (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)

כזכור, בעבר משרד ההסברה של כווית אסר גם את הקרנת הלהיט ההוליוודי "וונדר וומן" בכיכובה של גדות, בטענה כי הייתה בעבר חיילת ב"צבא הכיבוש הישראלי". בימים האחרונים, כך מדווח "אל-קבס", הקריאות להחרים את הסרט צברו תאוצה - הן בתקשורת בכווית, והן ברשתות החברתיות.

בגרסה הקולנועית החדשה של "מוות על נילוס", שביים קנת בראנה על פי ספרה של אגתה כריסטי, גילמה השחקנית הישראלית את דמותה של יורשת עשירה ששמה לינט רידג'וויי שמתה בזמן ירח הדבש שלה. הבלש המפורסם הרקול פוארו מנסה לאחר מכן לפתור את התעלומה. בראנה ישוב לביים ולשחק את דמותו של פוארו, כפי שעשה בגרסה קולנועית חדשה של "רצח באוריינט אקספרס" שיצא לאקרנים ב-2017.