"חיילת בצבא הכיבוש": לפני שבועיים בעקבות דרישה של "תנועת החרם על הישות הציונית", החליטו המדינות כווית ולבנון לאסור את הקרנת הסרט "מוות על הנילוס" בכיכובה של גל גדות, בשל היותה שחקנית ישראלית. כעת מדינה נוספת הודיעה כי לא תקרין את הסרט בבתי הקולנוע שלה.

תוניסיה הצטרפה לחרם שהטילו כווית ולבנון על "מוות על הנילוס", לאחר שבמדינה נשמעו קריאות נגד "נורמליזציית" היחסים עם ישראל. בתי הקולנוע המדינה אישרו לסוכנות הידיעות הצרפתית שהם לא יציגו יותר את הסרט.


"מוות על הנילוס" כבר על לאקרנים והוצג מאז ה-9 בפברואר, אך בעקבות מחאות, המשרד התרבות המקומי החליטו להחרים אותו, כך מסרו פעילים וכלי תקשורת בתוניסיה. "השחקנית הראשית בסרט היא ישראלית, הוכשרה בצבא הישראלי ותומכת בקולוניזציה של השטח הפלסטיני", אמרה קאות'ר סעידה צ'בי, ראש תנועת נשים אנטי-ציונית.

כזכור, רק בתחילת השבוע התעוררה דרישה דומה דווקא במדינה שכנה איתה יש לישראל הסכם שלום - ירדן. פעילי מדיה חברתית ירדנים דרשו מרשות המדיה, שאחראית על רישוי סרטים בבתי הקולנוע במדינה הערבית, להפסיק את הצגת הסרט עם השחקנית הישראלית, ששירתה בצבא הישראלי במשך שנתיים.

ההאשטאג #StopTheZionistMovie (בערבית) מופיע בתיוגים רבים בטוויטר כבר כמה ימים. עם זאת, בשלב זה נראה כי מדובר במגמה של ארגון החרם ותומכיו, אל לא במדיניות הממשל הירדני. מנכ"ל ועדת התקשורת טארק אבו אל-רג'ב צוטט בכלי תקשורת מקומיים כשאמר: "הלאום של השחקנית הישראלית אינו הצדקה לאסור על הקרנת הסרט". אבו אל-רג'ב ציין כי הוועדה נותנת אישור לכל תוכן אשר "אינו משפיע על נושאים דתיים או ערביים כלליים, כולל העניין הפלסטיני".