זה עתה התפרסם הטריילר לסרט הדוקומנטרי החדש בעל שני החלקים "עליית הפיניקס" של רשת HBO מקס, שעתיד לעלות ב-15 במרץ.  הסרט מגולל את סיפורה של הכוכבת אוון רייצ'ל ווד וההיסטוריה עקובת הדם (ליטרלי) שלה עם כוכב הרוק השערורייתי מרלין מנסון, הלא הוא בריין וורנר.

כבר הרבה זמן לא היה בהוליווד סקנדל בסדר גודל כזה, פנטום האופרה 90210. היא - שחקנית צעירה עם עתיד מבטיח. הוא - כוכב רוק לא מובן שמכסה את פניו עם איפור כבד. רק שבניגוד לפנטום האופרה, אם לרגע חשבנו שאולי מאחורי הפסאדה המאיימת נחבאת נפש עדינה עם חרדה חברתית, טעינו בענק.

במקרה של מנסון, לפעמים כן צריך לשפוט ספר לפי הכריכה. מרלין מנסון, שהשם שלו הוא נגזרת של הכוכבת "מרלין מונרו" והרוצח הסדרתי "צ'רלס מנסון", היה ידוע כאחד שמספק כותרות עוד משנות ה-90: אם זו השמועה המוזרה שהוא הוריד לעצמו צלע כדי לענג את עצמו אורלית, שהמוזיקה שלו השפיעה או גרמה בעקיפין לטבח בתיכון קולומביין, שהוא סוגד לשטן או שהוא מעלה את אחוז ההתאבדויות בקרב בני נוער רק כי הם מקשיבים לשירים שלו.

מנסון הוא בהחלט דמות רב גונית, שנויה במחלוקת ו...מרואיין לא רע בכלל. בשילוב של קור רוח עם אינטליגנציה גבוהה ואנגלית עשירה, הוא היה אורח קבוע ופופולארי בטוק שואוז האמריקאים: פיל דונהיו, דיוויד לטרמן, קונאן אובריין, ביל אוריילי, האוורד שטרן, ג'יי לנו וכו וכו'. מנסון היה מספר סיפורי זוועות בנונשלנטיות מצמררת וכולם היו צוחקים, אולי כי חשבו שזו הפרסונה הבימתית הגרוטסקית שלו או כי סתם לא ידעו איך להגיב.

אף אחד לא האמין שכל הטירוף הזה ממשיך מאחורי דלתות סגורות. מנסון שנהנה מ"שקט" יחסי בתקופה שבה תרבות ה-PC ומי טו לא היה קיימים, היה שאנן מדי, אך ב-2018 ה"חגיגה" הגיעה לסיומה. אוון רייצ'ל ווד - שחקנית, דוגמנית וזמרת אמריקאית-יהודייה, העידה לפני הקונגרס על כך ששרדה תקיפה מינית אכזרית. באותו זמן לא ציינה את שמו של התוקף, אך בעקבות עדותה בסנאט של מדינת קליפורניה חוקק "חוק הפיניקס", שמסיר את מגבלת תקופת ההתיישנות מעבירות מין (מכן כמובן שמו של הסרט).

עדותה של ווד ובסופו של דבר חשיפתו שמו של התוקף שלה "בריין וורנר" (מרלין מנסון) פתחו תיבת פנדורה שעוד לא נראתה כמותה. עשרות עדויות (מגזין ה"רולינג סטון" פרסם 55 עדויות חדשות שנוספו מאז) של נשים עם סיפורי זוועה שלא היו מביישים שלושה סרטי אימה באורך מלא של המסור, צצו כמו פטריות אחרי הגשם.

השחקנית אסמה ביאנקו ("משחקי הכס") סיפרה שמנסון חתך, חישמל ונשך אותה ללא הסכמתה ורדף אחריה עם גרזן ברחבי הבית. פייג' הארווי, לשעבר סולנית הלהקה Livid Kittens, טענה כי בתחילת דרכו מנסון היה מביא כלובים להופעות וכולא בהם נשים.  ולפי עדויות חדשות, מנסון בנה תא עינויים מזכוכית בדירה שבה גר בהוליווד והשתמש בבידוד אקוסטי כדי שהצעקות של הנשים שהכניס אליו לא יישמעו. ואלו כמובן רק חלק קטן מהסיפורים.

בתגובה לחשיפת העדויות נגד מנסון, חברת התקליטים והסוכנות שלו הפסיקו לעבוד עמו. פרט להופעת אורח באלבומו החדש של קניה ווסט, "דונדה", ולהופעה במסיבת ההאזנה של ווסט לאלבום מנסון נעלם לחלוטין מעין הציבור. הטריילר שפורסם לסרט החדש "עליית הפיניקס" בהחלט מסקרן, ובעיקר גורם לתהות: איזה עוד סיפורי אימה קיימים ברקורד של כוכב הרוק המופרע? 

מה שבטוח, HBO הרוויחו פה בענק עם סרט שהוא תמצית הסקס הסמים והרוקנרול בתקופה בה לא היו גבולות והכל היה מותר וכל זה מזוויות אישית ומעניינת של מי שהייתי חברתו לשעבר. לא ברור איך מנסון הולך לחלץ את עצמו מהצרה הזאת וזה כנראה גם לא משנה איזה עורך דין הוא יקח, אם היחידי שמסנגר עליך זה קנייה ווסט כנראה שהמצב באמת גרוע.