מסורת לא שוברים: פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לסרטי טבע ומסע (kiff 2022) ייערך השנה במתכונת חגיגית במיוחד, ויכלול תוכניות מיוחדות ומרגשות לכל חובבי הז'אנר. הפסטיבל ייערך בין ה-24 ל-27 במרץ סמוך לכנרת.

השנה יוקרנו בהקרנת בכורה ארצית הסרט ההודי המשובח "צל המים" של הבמאי סאנאל קומר ססידהראן והסרט הגרמני המרגש ו"בית ללא גג" של הבמאית סולין יוסף. גם השנה ינחה את הפסטיבל השחקן דביר בנדק, וישתתפו בו בן שני שיקרין את סרטו "שיר ערש לעמק", הבמאים יאיר אגמון יגיע עם הסרט "כמו לב שפועם", גילי גולדשמיט ובני משפחתו יספרו על הסרט "לתפוס את ההרמנים" בארוע קראווניסטים יעודי, והיוצר יונתן ניר יקרין את סרטו המרגש "אח שלי גיבור".

כמו כן, המוזיקאי דני רובס יערוך סדנת אמן ייחודית על מוסיקה מהסרטים, ליאור כלפון יעלה עם המופע "ביצת הזהב" כתרומה לעמותת משאלת לב (make a wish) וגם ייערך מפגש בנושא איכות הסביבה לאחר הקרנת הסרט "שומרי ים המוות" עם הבמאים עידו גלס ויואב קליינמן. זאת ועוד, במהלך הפטביל יערכו טיולים סובבי כנרת.

דביר בנדק על הפסטיבל. צילום עצמי

ארבעה מפרקי סדרת הטבע "חיות שטח" יוקרנו במסגרת תחרות סרטי המסעות הבינלאומית ע"ש מוטי קירשנבאום, בנוכחות נכדו לירי. בנוסף, תתקיים מחווה לבמאית הוותיקה והמוערכת לינה צ'פלין, ויוקרנו שלושה מסרטיה: "חצוצרה בואדי", "אנדרגראונד בלט", ו"שמוניסטים". אירוע הסיום שיחתום את הפסטיבל יתקיים בחמי טבריה, ויוקרן במסגרתו לראשונה סרט הביכורים של אושרי כהן "במים". 

לפרטים נוספים וכרטיסים היכנסו לאתר הפסטיבל בכתובת: www.kiff.co.il