מומחה שפת הגוף מורן קלפר ניתח את האירוע האלים שהתרחש לפנות בוקר (שני) על במת טקס האוסקר ה-94: בתחילת הטקס התרחשה תקרית חריגה, במהלכה חבט וויל סמית' בפניו של הקומיקאי כריס רוק, שהגיש את אחד הפרסים. זאת, לאחר שרוק התבדח על חשבונה של זוגתו של סמית', ג'אדה פינקט-סמית', שסובלת מנשירת שיער עקב מצבה הרפואי.

לאחר שרוק אמר כי פינקט-סמית' נראית כמו "ג'י איי ג'יין 2", קם בעלה, השחקן המפורסם, ממקומו, הכה את רוק ואמר: "תוציא את השם של אשתי מהפה המ***** שלך". לאחר התקרית החריגה, סמית' קטף את פרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "משפחה מנצחת". אז מתי וויל סמית קלט שהבדיחה על אשתו לא במקום?

"כריס רוק מספר בדיחה, חסרת טעם על אשתו של וויל סמית. ברגע הראשון, ממש אפשר לראות שוויל סמית עצמו צוחק מהבדיחה גם הוא, אבל תוך חצי שניה ניתן להבחין בתגובה הפגועה של אשתו", אומר קפלר. "ג'יידה פינקט סמית' בכלל לא צוחקת, במקום זאת - מראה סימנים של פגיעה וכעס: מגלגלת עיניים,
מהדקת את הלסתות וסוגרת את ידיה אחת על השניה".

"בשלב זה, חסרה לנו זווית שמראה את השלב בו וויל סמית קולט את הפגיעה באשתו, או מעכל את הפוגענות של הבדיחה, אבל אנחנו רואים שהוא ניגש אל כריס רוק במין הליכה מוזרה, חצי עצבנית וחצי 'משוחקת', חסרים פרטים, אבל אולי מתוך רצון להראות שמבחינתו זה לא יעבור בשתיקה".

"המכה עצמה - נראית חצי מאולצת. ברגע הזה אנחנו חושבים - אולי בעצם זה אקט מבוים? אמנם כריס רוק נראה מופתע, אבל זאת זווית שקשה להבין ממנה האם מדובר בהפתעה אמיתית או מפוברקת", מוסיף קפלר. "אחרי המכה, סמית העמיד את הגוף בצורה שמוכנה להתגוננות, מה שאולי מראה שחשב שכריס רוק 'ינסה' להחזיר לו".

"משהו בשפת הגוף של סמית' בירידה מהבמה, לא ברור. אולי הוא מנסה לשחק 'קול' ולחייך, אבל יוצא מסר מבלבל. לא פלא שהקהל באולם לא הבין אם מדובר באקט מבוים או לא. אבל אז כשסמית' צועק מהקהל אחרי המכה, הוא באמת נראה עצבני (נושם עמוק, שפתיים מתהדקות), בולע רוק ומראה באמת שפת גוף של אדם כועס".

"מה קרה שם? קשה לדעת בוודאות", מסכם קפלר. "אבל נראה שברגע שראה את הצער/עלבון בפניה של אשתו, החליט לקום ולעשות מעשה. אולי כדי לתבוע את עלבונה, יותר מאשר כמה שהבדיחה הטרידה אותו באותו רגע".