המנצחות

זנדאיה
ברפרנס ללוק החולצה הלבנה המכופתרת והחצאית הישרה שלבשה שרון סטון ב־1998 על השטיח האדום, זנדאיה לבשה ולנטינו וגנבה לכולן את ההצגה. עם חצאית מנצנצת עד החלל עם שובל (היוש לטרנד העונה), קרופ טופ מחויט לבן, המון עדיים מסנוורים שהתכתבו נהדר עם השיער האסוף מעלה בנונשלנטיות ואיפור מדויק - זנדאיה היא בין הצעירות היחידות בטקס שהתלבשו בסטייל בהתאם לגילן ולא נראו דודות.

זנדאיה (צילום: gettyimages)
זנדאיה (צילום: gettyimages)

מגי ג'ילנהול
אם כבר אוסקר, אז למה לא לדפוק הופעה שהולמת גם יצירת אמנות במוזיאון? מגי ג'ילנהול בשמלה עוצרת נשימה של אלזה סקיאפארלי; שמלה שחורה בגזרה קלאסית מדגישת מותניים עם תוספת מלבנית מרהיבה בחלק העליון. עיטורי הזהב הבומבסטיים הם לגמרי הפנינים החדשות. שיק, גלאם, עוצמה וסטייל. לפנתיאון!

מגי ג'ילנהול  (צילום: Mike Coppola.GettyImages)
מגי ג'ילנהול (צילום: Mike Coppola.GettyImages)

קורטני קרדשיאן
מי היה מאמין שבת למשפחת קרדשיאן תיראה כה קלאסית ומהפנטת? קורטני קרדשיאן כיכבה בשמלה מושלמת של מוגלר, שחורה ודרמטית עם דקולטה עגול ומלא בעוצמה שקטה, שנחתם עם סנדלים שחורים נקיים, שיער בלוק רטוב וטיפה יותר מדי איפור. הזוגיות עם הרוקר טראוויס בארקר עושה לה טוב לסטייל.

קורטני קרדשיאן  (צילום: רויטרס)
קורטני קרדשיאן (צילום: רויטרס)

קריסטן סטיוארט
בטוטאל לוק חצוף של שאנל, שכלל מיני מכנסונים, חולצה מכופתרת לבנה פתוחה וז'קט מושלם בליווי ענק מרהיב, שיער בלוק מלוכלך ועיניים מעושנות – קריסטן סטיוארט הייתה בטקס כמשב רוח מרענן על השטיח. כי לפעמים קלאסיקה עם מלא חוצפה עושה את העבודה הרבה יותר מכל מלמלה.

קריסטן סטיוארט (צילום: רויטרס)
קריסטן סטיוארט (צילום: רויטרס)

סופיה קרסון
אין שילוב מוצלח ומרהיב יותר מהמון נפח, טול וצבע שחור. בשמלה מושלמת של ג'יאמבטיסטה ואלי, עם שיער מתוח, אסוף ושביל בצד, איפור נקי ואייליינר – סופיה קרסון נראתה כמו נסיכה מהאגדות. עגילי השנדליר רק הוסיפו חן וברק למראה השכבות והא־סימטריות של החלק העליון בשמלה.

סופיה קרסון  (צילום: רויטרס)
סופיה קרסון (צילום: רויטרס)

פנלופה קרוז
פנלופה קרוז הוכיחה שסטייל ואטיטיוד הם בגנים עם טוטאל לוק של שאנל הוט קוטור, כשהיא משאירה אבק לכל הצעירות שבחבורה. היא סקסית, נועזת וחצופה ויודעת בדיוק למנן את הלוק עם שיער ואיפור רכים ונינוחים.

פנלופה קרוז  (צילום: רויטרס)
פנלופה קרוז (צילום: רויטרס)

מאיה רודולף
מאיה רודולף כיכבה בשמלת אוברסייז כתומה ומשגעת של ולנטינו, שהוכיחה שלפעמים כל מה שצריך למראה מנצח הוא פיס מלא שיק, סנדלים נטולי דרמה וזוג עגילים.

מאיה רודולף  (צילום: רויטרס)
מאיה רודולף (צילום: רויטרס)

לופיטה ניונגו
זה לוק האוסקר שייזכר כנראה לדורי דורות: שמלת פאייטים זהובה של פראדה עם נגיעות כסופות שמחזירות כל פלאש, ים של פרנזים וגזרה מנצחת. לופיטה ניונגו בשמלה מנצחת שמוכיחה שלא חייבות לחשוף הכל כדי להיראות וואו. השיער הקלוע צמות ומורם מעלה, והאיפור העדין והקורן, חתמו את הלוק בצורה מופלאה.

לופיטה ניונגו  (צילום: רויטרס)
לופיטה ניונגו (צילום: רויטרס)

ג'סיקה צ'סטיין
כמו מלאכית קורנת כבשה ג'סיקה צ'סטיין את השטיח האדום בשמלת פאייטים של גוצ'י. עם מחשוף לא מתנצל ואומברה של ברונזה וורוד, שובל, איפור מואר ולא מוגזם ושיער משוך לאחור - היא לגמרי מזכירה את הכוכבות ההוליוודיות של פעם. אלא שלהן היה קלאס באפס מאמץ.

ג'סיקה צ'סטיין  (צילום: רויטרס)
ג'סיקה צ'סטיין (צילום: רויטרס)

ג'ניפר גארנר
ג'ניפר גארנר נראתה נפלא בשמלה אדומה קלאסית ונקייה של ברנדון מאקסוול, יחד עם לוק שיער לא מתאמץ ואיפור זוהר.

ג'ניפר גארנר  (צילום: רויטרס)
ג'ניפר גארנר (צילום: רויטרס)

רנטה ריינסווה
שמלת הסליפ הגותית עוצרת הנשימה של לואי ויטון, שלבשה רנטה ריינסווה, הקשתה על הסרת העיניים ממנה. עם אודם נוכח, שיער מתוח ושרשרת מתכתית, ריינסווה מוכיחה שאין סיבה לא להעז – פשוט כי זה וואו.

רנטה ריינסוה  (צילום: רויטרס)
רנטה ריינסוה (צילום: רויטרס)

זואי קרביץ
זואי קרביץ כיכבה בשמלה ורדרדה של איב סן לורן; שמלה קלאסית, עדינה ולא כבדה, עם פפיון מתוק וענק יהלומים שמשלים את כל ההופעה. איפור עדין, שיער אסוף וסטייל מושלם.

זואי קרביץ  (צילום: רויטרס)
זואי קרביץ (צילום: רויטרס)

המפסידות

טרייסי אליס רוס
טרייסי אליס רוס, שידועה בדרך כלל בסטייל המוצלח שלה, לבשה שמלה אדומה מזעזעת של כריסטיאן לובוטין, שנראית קטנה עליה בלפחות שלוש מידות. עם יד על הלב - גם במידה הנכונה, היא פשוט נראית זולה ולא מוצלחת.

טרייסי אליס רוס  (צילום: רויטרס)
טרייסי אליס רוס (צילום: רויטרס)

ניקול קידמן
ניקול קידמן ממשיכה את המסורת שלה כאישה עם הכי פחות סטייל על השטיחים האדומים, הפעם בשמלה של ארמני. לא ברור למה בחרו לתקוע לה גם אבוב מנופח במותניים, גם שובל וגם שיבוצי אבנים בשובל, אבל מישהו היה חייב לעצור את זה, וזה לא קרה לצערנו.

ניקול קידמן  (צילום: רויטרס)
ניקול קידמן (צילום: רויטרס)

ג'יימי לי קרטיס
ג'יימי לי קרטיס היא אחת המהממות של הוליווד, רק חבל שאף אחד לא אמר לה להתרחק מרשת הדייגים המוזרה של סטלה מקרטני. גזרה לא מחמיאה, בד מחריד ובעיקרון פשוט לא.

ג'יימי לי קרטיס (צילום: רויטרס)
ג'יימי לי קרטיס (צילום: רויטרס)

בילי אייליש
בילי אייליש לבשה שק של קפלים מבית גוצ'י ונראתה פשוט לא טוב. נכון שהסטייל של אייליש הוא גדול ודרמטי, אבל זה פשוט לא עבד הפעם.

בילי אייליש (צילום: רויטרס)
בילי אייליש (צילום: רויטרס)

אמיליה ג'ונס
אמיליה ג'ונס נראתה כמו קורבן האופנה האולטימטיבי בשמלה של לואי ויטון עם גזרה משעממת וזולה, גוונים שמחווירים אותה, ובעיקר מחסור במשהו שיקפיץ את ההופעה. משעממת.

אמיליה ג'ונס  (צילום: רויטרס)
אמיליה ג'ונס (צילום: רויטרס)

איימי שומר
לא ברור למה איימי שומר התאמצה כל כך עם כל הדיאטות אם בסוף היא לבשה שמלה כה לא מחמיאה של אוסקר דה לה רנטה, בלוק של “הרגע באתי מהסופר ולא הספקתי לעשות איפור־שיער".

איימי שומר  (צילום: רויטרס)
איימי שומר (צילום: רויטרס)

ונסה ויליאמס
ונסה ויליאמס ניסתה ליצור לוק של אלה יוונייה ועוצמתית עם שמלה לבנה של אלי סאאב, אבל משהו שם הסתבך, בעיקר במחשוף השמלה שכה לא מחמיא ונראה זול במיוחד.

ונסה ויליאמס  (צילום: רויטרס)
ונסה ויליאמס (צילום: רויטרס)

בקי ג'י
בקי ג'י שעממה בשמלה של ETRO, שכל כך רצו להעניק לה קימורים עד שתקעו לה כנפיים מתחת למותניים. שמלה הזויה שמתכתבת עם לוק עייף נטול סטייל.

בקי ג'י  (צילום: רויטרס)
בקי ג'י (צילום: רויטרס)

אומה תורמן
אומה תורמן בחרה ללכת על הלוק הקלאסי של בוטגה ונטה, אבל הוא כבד, זקן וכה לא מחמיא שאפילו היא לא הצליחה להחזיק אותו.

אומה תורמן (צילום: רויטרס)
אומה תורמן (צילום: רויטרס)

צילומים: רויטרס, Mike Coppola/Getty Images