האינטרנט לא מפסיק לדון באירוע האלים שהתרחש אמש על במת טקס האוסקר ה-94: בתחילת הטקס התרחשה תקרית חריגה, במהלכה חבט השחקן וויל סמית' בפניו של הקומיקאי כריס רוק, בזמן שהגיש את אחד הפרסים. 

כך כתבה העיתונאית לינוי בר גפן בחשבון בפייסבוק שלה: "כריס רוק חטף הלילה אגרוף מוויל סמית' כי הוא לעג להתקרחות של אשתו. די, אל תזדעזעו, קרו דברים גרועים יותר בטקסי אוסקר (דוגמה ספונטנית: טקסי האוסקר). אני כאן לשתי זויות קטנות", כתבה בר גפן ופירטה. "סמית' שיחק בעבר את מוחמד עלי. המכה שנתן לרוק נראתה, לי לפחות, כמו מכה שמנצלת את הפרשי הגובה בינו לרוק הנמוך. זה לא ממש אגרוף, יותר סטירה, אבל מכה שלא כוונה להפיל את רוק, אבל כן ניצלה את ההפרש כדי שרוק לא יוכל להחזיר. סחתיין".

בהמשך ציינה כי "רוק צילם בעבר סרט דוקומנטרי על תרבות השיער אצל נשים שחורות, סרט חשוב שניסה להסביר למה זה כזה אישיו רגיש. ודווקא הוא סיפר בדיחה שמכאיבה לאישה שחורה בדיוק בנקודה הזו, לא סחתיין".

איש התקשורת יונתן גת כתב פוסט משלו, והוא רואה את הדברים מזווית אחרת: "מדהים. שחקן עולה על הבמה, מרביץ למנחה בגלל בדיחה על אשתו (מצחיקה או מעליבה, זה לא משנה. לדעתי, יש דברים יותר מעליבים מהשוואה לדמי מור בתפקיד לוחמת מעוררת השראה), מיד אחרי שהרביץ הוא מקבל את פרס האוסקר וכל הקהל מוחא כפיים. נואם, לא מתנצל (רק מאוחר יותר) בכלל בפני המנחה שהרביץ לו והקהל משתולל עם תשואות ומבסוט ואף אחד לא קם ולא מוחא בו. אף מנחה אורח לא מתייצב מול המיקרופון ומגנה את זה. אף שוטר (ויש שם עשרות כאלה) לא חושב לעצור את האיש על תקיפה שיש לה תיעוד ומליוני עדים".

"ואם זה לא מספיק, אז עוד יש כאלה שמצדיקים אותו. אנשים אינטליגנטים אשכרה מצדיקים אלימות. כאילו ככה אמור להתנהג 'גבר אמיתי'", הוסיף גת. "זאת הוליווד. תמיד תעדיף את האקשן, הרייטינג והדימויים הקלישאתיים של גבר ביריון מגונן על אשה שברירית - על פני ערכים של צדק ומוסר. ואולי זאת גם ארה"ב בכלל. אוהבת לעמוד מהצד ולא לעזור. לא כשאתה הומלס, לא כשאתה נופל ברחוב, לא כשמרביצים לך בטקס ולא כשמדינה זרה פולשת ושוחטת את אזרחיך".

כזכור, התקרית האלימה התרחשה לאחר שרוק התבדח על חשבונה של זוגתו של סמית', ג'אדה פינקט-סמית', שסובלת מנשירת שיער עקב מצבה הרפואי. לאחר שרוק אמר כי פינקט-סמית' נראית כמו "ג'י איי ג'יין 2", קם השחקן המפורסם ממקומו, הכה את רוק ואמר: "תוציא את השם של אשתי מהפה המ***** שלך". לאחר התקרית, סמית' קטף את פרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "משפחה מנצחת", והבוקר התנצל על האירוע.