משפחתו של השחקן ההוליוודי הידוע ברוס וויליס הודיעה אמש כי יסיים את קריירת המשחק שלו. מטעם המשפחה נמסר כי "ברוס אובחן עם אפזיה, דבר שמשפיע על היכולות הקוגניטיביות שלו. זוהי תקופה מאתגרת עבורנו, אך אנחנו עוברים את זה יחד". 

ברוס וויליס פרש: זו המחלה בה לקה וכך היא נגרמה | פרופ' קרסו מסביר

ויליס בן ה-67 משחק זה כמה עשורים וידוע לרובנו ממספר סרטים איקוניים, כמו: "ספרות זולה", "האלמנט החמישי", "החוש השישי", "סין סיטי", וסדרת הסרטים "מת לחיות". ויליס זכה גם לשבחים רבים, ובהם פרס גלובוס הזהב ושני פרסי אמי.

מגזין ה"סאן" פרסם כי כפיל הפעלולים הוותיק של ברוס וויליס סיפר כיצד השחקן החל פתאום "להשתנות" חודשים ספורים לפני שנחשף שהוא אובחן כסובל מאפזיה. כפיל הפעלולים פ. ווילסון, שנכנס לתפקיד וויליס כבר לפני 17 שנים, אמר שהוא שם לב כיצד כוכב "מת לחיות" בן ה-67 השתנה בשנים האחרונות, אבל זה לא היה ברור מלכתחילה שמשהו לא בסדר. "ראינו אצלו כמה שינויים, אבל הרבה פעמים לסלבריטאים גדולים, שהם ממש פופולריים כמו כמו ברוס, יש להם מיליון דברים שונים שקורים".

"לפעמים כשדיברת איתו, הוא פשוט נראה לחוץ והיינו חושבים שזה לא אומר כלום אבל היית תוהה אם יש דברים אחרים שקורים", וילסון הצליח לשתף שרק בגלל כמות הזמן שהוא בילה עם הכוכב, התברר במהרה שזה יותר מסתם התקף של שכחה.

"כשאתה עם מישהו כל כך הרבה, כן, אתה רואה את השינויים. ברור שידענו שיש דברים שונים שקורים בנקודת זמן מסוימת. הבנו כי הוא עושה בדיקות לדברים שונים, אבל בזמנו לא ידענו בדיוק מה זה".

ווילסון גם אמר ל"סאן" שהוא יודע שתתפרסם הודעה על בריאותו של וויליס, במוקדם או במאוחר. הזוג בפעם האחרונה עבד זה לצד זה בדצמבר, אבל הוא ראה את השחקן בתחילת החודש לארוחה.

ברוס וויליס ב''מת לחיות'' (צילום: צילום מסך)
ברוס וויליס ב''מת לחיות'' (צילום: צילום מסך)

"הוא רק קצת יותר רזה עכשיו אבל ממילא מעולם לא היה אכלן גדול. כשהיינו יוצאים לארוחת ערב, הוא היה מזמין מעט ואוכל מעט", הוסיף ווליסון. "לרוב הקבוצה הייתה תחושה שהוא ייקח הפסקה. הוא עשה בדיקות רפואיות ודברים כאלה. אז פשוט חשבנו, בסדר, אולי הוא ייקח הפסקה.

"נהגתי לומר לאנשים שבמציאות של לעולם הפעלולים, במיוחד של כפיל פעלולים, היא שאם ברוס נפגע, ההפקה נעצרת. אם אני אפגע, הם מקבלים עוד בחור קירח", הוא התבדח.

דיווחים קודמים יותר ציינו כי הזיכרון של וויליס החל להדרדר וכי הוא היה צריך להשתמש באוזניות כדי לזכור שורות, אבל ווילסון אמר שכלים כאלה נפוצים יחסית. "הוא היה משתמש באוזניות מדי פעם רק כדי לעזור לעצמו לזכור, במיוחד אם זו הייתה סצנה עמוסת דיאלוגים".

מקור עלום שם אמר ל-Page Six הירידה ביכולת הקוגניטיבית של ויליס הייתה סוד גלוי בהוליווד מכיוון שלשחקן היו שוב ושוב בעיות בסרטיו.

ברוס וויליס (צילום: רויטרס)
ברוס וויליס (צילום: רויטרס)

"כולם ידעו, צוות השחקנים והצוות", אמר המקור האלמוני, והוסיף כי וויליס "משתמש באוזניות כדי להגיד את השורות שלו", וכי "היה יותר ויותר קשה לקבל אותו על המסך". המקור הוסיף כי למעשה היה צריך ליצור סרטים קרוב יותר למקום בו התגורר וויליס עם משפחתו - כדי להקל על ההפקות.

ובהפקה אחת לפחות, אמר המקור, המפיקים החלו להשתמש בכפיל גוף כדי להגדיל את זמן המסך של וויליס, בעוד שבאחרת זמן המסך שלו הצטמצם, כשהשחקן צילם על הסט לשלושה ימים בלבד. המקור אמר: "זה נהיה סופר ברור שהוא מתקשה... הוא לא יכול היה לפעול יותר".

אפשר אפילו לראות את השחקן המפורסם בסצנה בסרטו החדש "מצור אמריקאי", שצולם ב-2020, עונד אפרכסת. זה היה שנתיים תמימות לפני הודעת המשפחה שלוויליס יש אפזיה.