וויל סמית' הושעה למשך עשור מטקס האוסקר , זאת בעקבות תקרית הסטירה במהלך הטקס השנה, כך הודיעה האקדמיה לקולנוע הערב (שישי).

"המועצה החליטה כי לתקופה של 10 שנים, מה-8 באפריל, 2022, מר סמית' לא יורשה להשתתף באירועים או תוכניות של האקדמיה", מסרו נשיא ומנכ"ל האקדמיה. ההחלטה התקבלה במהלך ישיבת מועצת הנגידים שהתקיימה מוקדם יותר היום בלוס אנג'לס. הפגישה, שתוכננה תחילה ל-18 באפריל, הוזזה לאחר שסמית' הודיע ​​על התפטרותו מהאקדמיה בשבוע שעבר.

במכתב האקדמיה נכתב: "טקס האוסקר ה-94 נועד להיות חגיגה של אנשים הרבים בקהילה שלנו שעשו עבודה מדהימה בשנה החולפת. עם זאת, הרגעים הללו היו בצל ההתנהגות הבלתי מקובלת והמזיקה שהציג מר סמית' על הבמה. במהלך השידור שלנו, לא התייחסנו כראוי למצב ועל כך אנו מצטערים. זו הייתה הזדמנות עבורנו להוות דוגמה לאורחים שלנו, לצופים ולאקדמיה שלנו ברחבי העולם. לא מוכנים למצב חסר תקדים".

 כזכור, בתחילת טקס האוסקר התרחשה תקרית אלימה וחריגה, במהלכה חבט וויל סמית' בפניו של הקומיקאי כריס רוק, שהגיש את אחד הפרסים. זאת, לאחר שרוק התבדח על חשבונה של זוגתו של סמית, ג'אדה פינקט-סמית', שסובלת מנשירת שיער עקב מצבה הרפואי. לאחר שרוק אמר כי פינקט-סמית' נראית כמו "ג'י איי ג'יין 2", קם בעלה, השחקן המפורסם, ממקומו, הכה את רוק ואמר: "תוציא את השם של אשתי מהפה המ***** שלך". 
 
 כאמור, בעקבות התקרית הודיע סמית' על התפטרותו מהאקדמיה האמריקאית לקולנוע: "שינוי לוקח זמן ואני מחויב לעשות את העבודה כדי להבטיח שלעולם לא אתן שוב לאלימות לעקוף את ההיגיון".