השחקן ריי ליוטה הלך לעולמו היום (חמישי) והוא בן 67, כך דווח באתר "דדליין". על פי הדיווח, השחקן מת בשנתו בזמן ששהה ברפובליקה הדומיניקנית, שם צילם את הסרט "Dangerous Waters". הוא הותיר אחריו בת בשם קרסן והיה מאורס לג'יסי ניטולו, עמה עמד להתחתן.

ליוטה זכור בעיקר מהסרט "החבר'ה הטובים" של הבמאי מרטין סקורסזה שיצא ב-1990, שם גילם את הפושע הנרי היל. הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר, ביניהם הסרט הטוב יותר. בשנת 1992 שיחק בדרמה הקומית "מאמר 99" בתפקיד הראשי לצדו של קיפר סאת'רלנד. בשנת 1994 כיכב בתפקיד הראשי בסרט הפעולה "הבריחה מאבסולום" של הבמאי מרטין קמפבל. בשנת 1997 שיחק בסרט קופלנד בכיכובם של סילבסטר סטאלון, רוברט דה נירו והארווי קייטל.

בשנת 2001 שיחק בסרט "שאיפות" עם השחקן ג'וני דפ בתפקיד אביו של סוחר הסמים ג'ורג' יאנג. בשנת 2002 הוא דיבב את דמותו של הפושע טומי ורסטי במשחק המחשב Grand Theft Auto Vice City. בשנת 2004 שיחק כשחקן אורח בסדרת הטלוויזיה ER, תפקיד זה זיכה אותו בפרס אמי כשחקן האורח הטוב ביותר בסדרת דרמה. בשנת 2006 שיחק בסדרת הטלוויזיה "סמית'" ברשת CBS ושיחק בסרט "הימור גורלי". בשנת 2007 דיבב בסרט "כוורת בסרט".

בשנת 2010 שיחק בדרמה "צ'ארלי סנט קלאוד" בכיכובו של זאק אפרון, בדרמת הספורט "מרדף 3000" לצד טרוור מורגן, ובקומדיה של טים אלן "מטורף מבחוץ". בשנת 2011 שיחק במותחן האקשן "בן של אף אחד" בכיכובם של אל פצ'ינו וצ'נינג טייטום, בסרט "הזכאי", ובסרט "דברים לא מסתדרים" לצד 50 סנט. בשנת 2012 שיחק במותחן הפשע "אייסמן" לצד מייקל שאנון, בסרט הפשע "Ticket Out", ובסרט "הורג אותם ברכות".

בשנת 2013 שיחק במותחן "מקום בתוך היער" לצד ראיין גוסלינג, ובדרמת הפשע "מהלך גורלי" לצד פורסט ויטאקר. בשנת 2014 שיחק בסרט הפשע "להרוג את השליח" לצד ג'רמי רנר, בדרמה המוזיקלית "הזהה" ובקומדיה "כימיה טובה". בשנת 2016 שיחק בסרט הקומדיה "להקת חברים" וכן שיחק בדרמת הפשע של רשת NBC "גוונים של כחול" בתפקיד הבלש מאט ווזניאק לצדה של ג'ניפר לופז במשך שלוש עונות עד לתום הסדרה ב-2018. בשנת 2017 התארח בסדרה הקומית "שלדון הצעיר".

ליוטה  השתתף לאחרונה בסרטים "The Many Saints of Newark", "Marriage Story" ו-"No Sudden Move". הוא סיים את הסרט "קוקאין דוב" בבימויה של אליזבת בנקס והיה אמור לככב בסרט "החומר" עם דמי מור ומרגרט קוואלי.