עולם התרבות מתאבל היום (חמישי) על הרב אורי זוהר, מגדולי היוצרים הישראלים בכל הזמנים. שר התרבות והספורט חילי טרופר הביע "עצב רב על מותו של הרב אורי זוהר ז״ל. הרב אורי זוהר היה מגדולי היוצרים בישראל ואבן יסוד בתרבות הישראלית. לאורך השנים היה זוהר ממעצבי הקולנוע הישראלי וסרטיו הפכו לנכסי צאן ברזל אשר נכנסו לכל בית ובית. היו בו שנינות, הומור ויצירתיות יוצאי דופן, ויצירותיו ומורשתו ישארו איתנו. תנחומים למשפחתו, אשתו וילדיו, יהי זכרו ברוך״.

הזמר אביב גפן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אורי זוהר היה ארכיטקט של הומור ושפה, נפש מורכבת ומיוסרת, תנוח על משכבך בשלום ושלווה".

אורי זוהר, אביב גפן (צילום: ניב אהרונסון, וואלה!)
אורי זוהר, אביב גפן (צילום: ניב אהרונסון, וואלה!)

דורי בן זאב, חברו הטוב של אורי זוהר, אמר בגל"צ: "זו אבדה ענקית, מדובר באיש שפרץ את גבולות הקולנוע, ועשה בחייו מעשה רגשי גדול של חזרה בתשובה. הוא לקח על עצמו במשך שנה משימה להגיד קדיש על אבא שלי".

השחקנית רבקה מיכאלי סיפרה על היכרותה עמו בשיחה עם סיון כהן וגדעון אוקו ב-103FM, והתייחסה לאישיות התוססת, הרוחנית והאוטודידקטית. 

הכרת את אורי זוהר אישית?
"הכרתי אותו, ואפילו רבתי איתו פעם. הוא היה איש מאוד תוסס, ובעבר, כשהנחתי תוכנית טלוויזיה בשם 'קליידוסקופ' הוא צעק מהקהל. הוא היה איש מערך מאוד פעיל ותוקפני, הוא העליב מישהו, עלה לבמה ולא הסכים לרדת עד שדרשתי ממנו, והוא אמר 'את מורידה אותי? בהופעה בפני קהל?', ואז היה בנינו קצת מתח. זה עבר לגמרי. פגשתי אותו לאחרונה אצל משה להב ורחל, והיה מקסים. כמובן שהוא דיבר כל כך יפה בלוויה של אריק איינשטיין. השותפות שלו ושל טופול הייתה כל כך חזקה עד שמי שראה אותם לא ידע מי זה מי. הם היו ממש משלימים אחד את השני. אחרי להקת הנח"ל היה את בצל ירוק כמובן, והוא היה שם יוצא מהכלל. אגב, כל העשייה הזו הייתה כשהוא לא למד. הוא היה אוטודידקט. אדם מיוחד במינו. אדם מאוד מוזיקלי".

כשהוא החליט לחזור בתשובה היית מופתעת?
"בוודאי. הייתי מופתעת, והיו כאלה שפגעו בו ואמרו 'היה לנו חבר ואיננו עוד'. הוא היה מתרשם מדברים וחי אותם, וראיתי שהוא מחפש מרכז כובד, הוא רצה להאמין".

עוד הוסיפה כי "שמעתי מאבי נשר שהוא היה אמור לגלם את תפקידו של טוביה צפיר בסרט הלהקה, אבל אז הוא בדיוק התחיל את תהליך החזרה בתשובה, אבל בסוף הופיע באיזה תפקיד שולי. יש סרט שעשו עליו, ועקבו אחריו. זה תיעוד של השנים האחרונות. זהו צער גדול מותו של אורי זוהר".