בסוף השבוע האחרון נפתח פסטיבל הקולנוע בירושלים ה־39, שנחשב לאחד מאירועי התרבות הגדולים והחשובים בארץ. אירוע הפתיחה נערך כטקס חגיגי בבריכת הסולטן תחת כיפת השמיים בהשתתפותם של כ־5,000 צופים ואורחים, בהם שופטי הפסטיבל, מנהליו, במאים, יוצרים ושגרירים.

לערב החגיגי הגיע אורח הכבוד של הפסטיבל, הבמאי והזוכה הגדול של פסטיבל קאן רובן אוסטלונד, שסרטו ״משולש העצבות״ הינו הסרט הפותח של הפסטיבל. בנוסף, השתתפו באירוע הפתיחה גם שגריר איטליה סרג׳ו ברבנטי, הקונסול הכללי של שוודיה יוליוס לייסטורם, השחקנים והיוצרים שלומי אלקבץ, מאור זגורי ורבים אחרים.

בטקס הפתיחה, שבו השתתפו גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ושר התרבות והספורט חילי טרופר, אמרה אשת הנשיא כי "לקולנוע יש כוח להוציא אותנו מתוך היומיום שלנו, או לגרום לנו לשהות בתוך נימי הנפש. יש לו כוח פוצע, אבל גם מרפא. כמו כל אומנות, יש בו, בקולנוע, כוח חיים".

עוד השתתפו באירוע הנוצץ: השחקנית והזמרת הצרפתייה שרלוט גינסבורג, יחד עם בן זוגה הבמאי איוואן אטאל ובנם בן אטאל. סרטם של בני הזוג, ״האשמה״, מוצג בפסטיבל הקולנוע.

הפסטיבל יתקיים עד 31 ביולי, והוא צפוי לארח רבבות צופים מהארץ ומהעולם. במהלך הפסטיבל יוקרנו כ־200 סרטים מ־50 מדינות, "המשקפים את מיטב היצירה הקולנועית הישראלית והבינלאומית בשנה האחרונה, ובכלל זה סרטים שהוקרנו וזכו בפרסים בפסטיבלים בינלאומיים מובילים בעולם, ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ועוד", כפי שנמסר מהמארגנים.