שלוש שנים לקח למארוול לחזור לאולם המרכזי של קומיק-קון, אבל התוצאה הייתה שווה כל שניה של המתנה. אחרי שמגפת הקורונה העבירה את כנס הגיקיים הגדול בעולם אל מסכי הזום, השנה סוף סוף חזרו המעריצים והכוכבים להיפגש בסן-דייגו. אז נכון שעוד יש לפנינו את הלילה (בין ראשון לשני) בו יסתיים הכנס וינעל עד לשנה הבאה, אך המופע המרכזי לו כולם ציפו כבר סיפק את הסחורה.

קווין פייגי, מפיק העל והעומד בראש הפרוייקט שנקרא "העולם הקולנועי של מארוול", עמד בלילה שבין שבת לראשון על הבמה והציג בפני כל העולם את כל מה שעתיד לקרות בשנים הקרובות במארוול, ובחיי שיש המון על מה לדבר.

השלב הרביעי של מארוול נמצא כעת בשיאו, כאשר הסרט הבא בסרט יהיה "הפנתר השחור: ווקאנדה לנצח", אשר הטריילר הראשון שלו נחשף הלילה על ידי פייגי. בסרט הקרוב אנו עתידים לגלות מי ייטול, או תיטול, את זהות הפנתר השחור, לאחר שבמארוול הכריזו שאף שחקן לא ילוהק לתפקיד טצ'אלה, מתוך כבוד לשחקן המנוח צ'דוויק בוסמן.

אבל מי שחושב שבמארוול מסתכלים רק לטווח הקצר טועה טעות מרה. מפיק העל חשף את כל המסלול עד לשלב השישי של ה-MCU, שיוזנק עם "ארבעת המופלאים" בנובמבר 2024 ויסתיים בנובמבר 2025 עם שני סרטים שונים של הנוקמים – "שושלת קאנג (מאי 2025) ו"מלחמות סודיות" (נובמבר 2025).

נחזור לטווח הקצר – במארוול חשפו את לוח הזמנים לשלב החמישי שיכלול עוד מספר סרטים: אנטמן והצרעה בסרטם השלישי בפרנצ'ייז "קוונטומאניה" (פברואר 2023) ושומרי הגלקסיה 3 (מאי 2023). ביולי 2023 נקבל את The Marvels.

קאסט אנטמן והצרעה (צילום: gettyimages)
קאסט אנטמן והצרעה (צילום: gettyimages)

בלייד, אשר את קולו שמענו כבר בסיום "הנצחיים" יגיע בנובמבר 2023, הסרט הרביעי בסדרת קפטן אמריקה, והראשון שיציג את דמותו של קפטן אמריקה סאם ווילסון בסרט שיקרא "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש" (מאי 2024) ות'אנדרבולטס (יולי 2024).

בגזרת הסדרות, גם כאן מארוול לא נחה על זרי הדפנה. "פלישה סודית", שתשים במרכז את ניק פיורי, "אגתה: מחתרת הכאוס", סדרת ספין-אוף לדמותה של אגתה מוונדה ויזן, וכן הסדרה "אקו" שבמרכזה גיבורת על חירשת, כל אלו יגיע בקרוב למסך הקטן.  גם דארדוויל בגילומו של צ'ארלי קוקס יחזור למסך הקטן בבית החדש לאחר שנרכש חזרה מנטפליקס.

בינתיים, בחברה המתחרה DC ניסו גם הם להלהיב בחזרה את המעריצים, כאשר חשפו את הטריילר לסרט השני בסדרת "שאזאם" שיקרא "זעם האלים" וצפוי גם הוא להיות בעיקר קומי. את שיא הערב DC  שמרו עבור הסרט הקרוב שלהם, "בלאק אדם", בכיכובו של דווין ג'ונסון, שהופיע על הבמה בחליפה מהסרט.

דווין ג'ונסון בתור בלאק אדם  (צילום: gettyimages)
דווין ג'ונסון בתור בלאק אדם (צילום: gettyimages)

בכנס נחשפו טריילרים נוספים גם ל"שר הטבעות: טבעות הכוח" שתעלה בקרוב באמאזון פריים וכן ל"בית הדרקון" מעולם "משחקי הכס", אך על שתי הפקות הענק עוד נרחיב בעתיד, לקראת עליית הצפויה לשידור.