בימים אלה עלה לאקרנים בעולם הסרט 'רכבת הקליע' בכיכובו של בראד פיט. הסרט הוא מותחן קומי המבוסס על ספרו של קוטארו איסקה, סופר פשע פופולארי ביפן, העלילה מתרחשת על הרכבת בין טוקיו לקיוטו, ומשם השם של הסרט. מבקר הקולנוע של 'וואלה' ד"ר אבנר שביט היה בסרט ובשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר על המתרחש על המסך, ועל סוד הקסם של הכוכב הראשי בראד פיט, ועל העובדה כי אולי זה יהיה אחד מסרטיו האחרונים של השחקן בשל בעיה רפואית ממנה הוא סובל.

תחילה סיפר שביט כי מחירי הכרטיסים לסרטים בקלונוע עלו, וזה הפתיע אותו במעמד הקנייה, אך הודה כי "בראד פיט שווה את המחיר של הכרטיס. זה עדיין לא יותר ממנת שווארמה. אני לא אומר לאנשים מה לעשות עם הכסף שלהם, אם הסרט הזה הוא שווה, אז הוא שווה בגלל בראד פיט", סיפר.

בהמשך תאר את העלילה של הסרט ואמר, "'רכבת הקליע' באופן מפתיע מתרחש על רכבת, מטוקיו לקיוטו. רכבת הקליע זה תאור חצי רישמי בגלל שהיא כל כך מהירה, ועל הרכבת הזאת אין אף נוסע רגיל חוץ מהכרטיסן, אבל יש שלל מתנקשים מקצועיים שמוצאים את עצמם נלחמים זה בזה בקרונות, בינהם נמצא מתנקש משופשף ומחוספס בגילומו של בראד פיט".

המשיך וסיפר, "הסרט יוצא בארבעה באוגוסט, הוא סרט טיפשי מאוד. אמרת שקראת לו מותחן, זו מחמאה גדולה מידי, זו קומדיית פעולה, או קומדיית פשע. זה סרט שאין בו שום היגיון לא חיצוני ולא פנימי. זה בעצם של סוג של סרט מצויר של לוני טונס של שחקנים בשר ושם, יש שם הרבה דם, לא איכפת לנו שאף אחד מת, לא איכפת לנו כצופים מכלום. סרט שברור מההתחלה שהוא בדיחה אחת גדולה, שום דבר שם לא רציני".

"פיט בחר בסרט בגלל הבמאי דויד ליץ' הוא מביים את הסרט והוא אחד מבמאי האקשן הטובים בהוליווד", המשיך ותאר את הסיבות בגינן בחר הכוכב להשתתף בסרט, "אני מניח שזה בגלל הקרבה ביניהם. למה לשחקן טוב לשחק בסרט לא טוב? זו שאלה שאני שואל את עצמי הרבה מאוד שנים ואין לי תשובה אליה. אני בטוח שהשמועות על פרישתו עדיין מוקדמות, אני בטוח שעוד יהיו לו הופעות. אם זה היה הסרט האחרון זו באמת טרגדיה. אני בטוח שנראה אותו בעוד פרויקטים".

למרות ששביט לא אהב את העלילה, הוא סיפר כי הוא אהב את המשחק של פיט, "למרות שהסרט הזה זניח ונשכח, הוא ממחיש שבראד פיט נמצא באחת התקופות הטובות בקריירה שלו, דווקא שהוא סרט חלש, יש תצוגת משחק בסרט הזה. הוא ממחיש כמה פיט הוא שחקן גדול. אני חושב שמרוב שהוא כוכב, אנחנו לפעמים שוכחים איזה שחקן אופי הוא, והסרט הזה ממחיש זאת, אפילו שהסרט כל כך חיוור הוא מצליח להיות כל כך לוהט, בלי להגיר טיפת זיעה אחת - קלאס באפס מאמץ". 


"התכונה הכי בולטת שלו הוא נונשלנטיות", הוסיף שביט. "אולי רק הוא וטום קרוז יכולים להפגין כזאת קלאסה בכזאת נונשלנטיות. אני רואה את גוסלינג ב'איש האפור', על הסרט הזה אמר אנשים ששרדו כדי לספר. את רואה את ההבדלים בין שניהם". לסיכום אמר, "סבלתי מהסרט נהינתי מבראד פיט".

עזרה בהכנת הכתבה: רעות מתתיהו ארגון