הזמרת והשחקנית אוליביה ניוטון ג'ון הלכה היום (שני) לעולמה בגיל 73. ניוטון-ג'ון הייתה זמרת-יוצרת, שחקנית ופעילה חברתית בריטית-אוסטרלית, ממוצא יהודי. במהלך הקריירה זכתה בין היתר בארבעה פרסי גראמי והייתה גם מועמדת לפרס גלובוס הזהב. 

ניוטון-ג’ון נולדה בקיימברידג' שבאנגליה, בגיל 15 הקימה עם חברותיה לספסל הלימודים להקת בנות , וכעבור זמן לא רב החלה להשתתף בתוכניות טלוויזיה שונות ובתוכניות רדיו באוסטרליה. ניוטון-ג’ון הוציאה את אלבומה הראשון, If Not For You, בשנת 1971 ובהמשך נבחרה כזמרת הבריטית הטובה ביותר שנתיים ברציפות על ידי המגזין "רקורד מירור".

ניוטון-ג’ון רשמה לזכותה עשרה סינגלים בראש ה-AC, מהם שבעה רצופים, בין 1974–1976. גם במצעד הקאנטרי עשתה חיל עם שבעה להיטים בראש המצעד עד 1976. הקריירה של ניוטון-ג’ון נסקה לאחר שכיכבה בשנת 1978 בגרסה הקולנועית של המחזמר "גריז", בדמות סנדי, שהועלה קודם לכן על בימות ברודוויי. 

הפסקול של הסרט נמצא 12 שבועות בראש טבלת המכירות והניב לניוטון-ג’ון שלושה סינגלים בחמישייה הפותחת של המצעד. ניוטון-ג’ון הפכה לאישה השנייה בהיסטוריה שלה שני שירים במקביל בחמישייה הפותחת.  היא הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על תפקיד נשי בסרט מוזיקלי ולפרס אוסקר על ביצועה לשיר Hopelessly Devoted to You בשנת 1979. עד היום נמכרים אלפי עותקים של הפסקול מדי שבוע.

אוליביה ניוטון ג'ון, ג'ון טרבולטה (צילום: IMDB)
אוליביה ניוטון ג'ון, ג'ון טרבולטה (צילום: IMDB)

בשנת 1981 הוציאה את אלבום האולפן המצליח ביותר שלה עד היום - Physical - אלבום פלטינה כפול. שיר הנושא שהה עשרה שבועות במקום הראשון במצעד, ובכך השווה את שיא השהייה בראש המצעד של זמרת. הסינגל עצמו הגיע למעמד פלטינה ודורג כלהיט הגדול ביותר של העשור על ידי המגזין בילבורד. הסינגל שהה עשרה שבועות במקום הראשון במצעד האמריקאי החל מ-21 בנובמבר 1981. אף שיר אחר לא שהה מספר זהה או רב יותר של שבועות במקום הראשון במצעד שם באותו עשור. 

ניוטון-ג’ון הייתה חלוצה בתחום המתפתח של וידאו מוזיקלי כשצילמה אלבום וידאו מקביל לאלבום האודיו ובו קליפים לכל שירי האלבום ולשלושה משיריה הוותיקים יותר. אלבום הווידאו זיכה אותה בפרס גראמי רביעי, שודר ברשת ABC בשעת צפיית שיא ודורג בין 10 התוכניות הנצפות ביותר במדד נילסן. 

ניוטון-ג’ון תכננה קאמבק בשנת 1992 כאשר הוציאה את האוסף Back To Basics - The Essential Collection 1971-1992 ועמדה לצאת לסיבוב ההופעות הראשון שלה מאז יציאת האלבום Physical. זמן קצר לאחר יציאת האוסף היא אובחנה כחולה בסרטן השד. ניוטון-ג'ון החלימה לגמרי ממחלתה והפכה לפעילה למען מודעות לסרטן. בשנת 2018 חזרה להתמודד שוב עם מחלת הסרטן, הפעם בשלב ארבע, עם גרורות בעמוד השדרה שלה.