משפחתו של הסופר הישראלי שמאמרו שימש השראה לסרט "אהבה בשחקים" ("טופ גאן") משנת 1986, בכיכובו של טום קרוז, תבעה בחודש יוני את חברת "פרמאונט" על הפרת זכויות יוצרים על סרט ההמשך - "אהבה בשחקים: מארוויק", שזוכה בימים אלו להצלחה רבה בקופות. לפי תלונה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס, חברת פרמאונט העולמית לא הצליחה לרכוש מחדש את הזכויות למאמר "Top Guns" של אהוד יונאי משנת 1983 ממשפחתו, לפני שהוציאה את סרט ההמשך, שהספיק לגייס עד כה 1.3 מילארד דולר ברחבי העולם.

נועם כהן, כתבת "חדשות 12" שוחחה עם איריס קול ב-103fm והביאה את כל העדכונים בנוגע לכתב התביעה אודות הזכויות לסרט "אהבה בשחקים: מאווריק". משפחת יונאי הגישה תביעה בחודש יוני האחרון, זאת כיוון שלטענתה הפקת הסרט לא רכשה מחדש את זכויות היוצרים על הכתבה שהיוותה את הבסיס לתסריט.


בפתח הראיון ביקשה כהן לספר שכשהסרט הראשון יצא בתחילת שנות ה-80 הוא היה מבוסס על מאמר שכתב אהוד יונאי, לאחר שזה ליווה את עבודות הטייסים. יוצר הסרט, התבסס עליו, ועל סמך אותו המאמר כתב את התסריט. לפני כחודשיים, החליטה אלמנת יוצר הסרט ובנו לתבוע את האולפנים, ולדרוש פיצויים. הם עשו זאת באמצעות עורך דין שמומחה בתביעות נגד אולפנים בהוליווד, ודרשו לקבל את הזכויות שלהם.

"בסוף השבוע מגיע חלק נוסף בסיפור הזה, האולפנים שהפיקו את הסרט מגישים לבית המשפט בקשה לביטול התביעה של משפחת יונאי. זאת בטענה כי טענות המשפחה חסרות בסיס", סיפרה כהן, "לדבריהם, טייסי קרב שאוהבים לטוס הם לא רק הטייסים שמוזכרים במאמר, ולתובעים אין מונופול על עובדות אלו. לכן, הם ביקשו שלא לחדש את רישיון היוצרים של המשפחה".

בהמשך סיפרה כהן כי הסרט הזה הפך להיות לאחד הסרטים הכי מצליחים השנה, ובאתרי החדשות יש עניין רב בתביעה הזו. "משפחת יונאי מנועים מלתת איזושהי תגובה בגלל שהם עדיין נמצאים בשיאו של תהליך משפטי. עורך הדין שלהם טוען כי יש כאן קייס, והם ימשיכו להיאבק. כאמור, העניינים האלה ממשיכים בבית המשפט".

עריכה: עדן בן ארי