מותה של המלכה אליזבת השנייה אמש (חמישי) תפס את העולם בתדהמה. למרות גילה המופלג (96) ושבעת העשורים בהם כיהנה כמלכה, תמיד הייתה תחושה כי המלכה, כפי שנהגו להגיד, "עוד תקבור את כולנו". אך מה לעשות, הטבע חזק מהכל ובריטניה חובקת כעת מלך חדש – צ'ארלס השלישי. 

לזכרה של אליזבת השנייה, חזרנו אחורה בזמן אל הפעמים בהן הופיעה המלכה בקומיקס ובעולם התרבות (וכמובן שיש הרבה אז לא נוכל להתייחס להכל, בכל זאת, 70 שנה לך תזכור).

אליזבת' השנייה הופיעה במארוול לא פחות מ-18 פעמים, תחילה היא הוצגה בשנת 1977 בכותר של "קפטן בריטניה", אך לאחר מכן הופיעה גם בחוברות של ה-Xמן ודד פול ואפילו האוונג'רס הסודיים. הפעם האחרונה בה הופיעה המלכה בקומיקס הייתה בשנת 2016, אז פגשה את דמויותיהם של בובי מורס ולנס האנטר, אשר ניסו לברוח מדורשי רעתם ומצאו את עצמם במנהרה סודית שהובילה ישירות לחדר השינה של המלכה.

בתור המונרך המוכרת ביותר בעולם, איזה פלא שאליזבת השנייה זכתה ללא פחות מעשרות הופעות בקולנוע ובטלוויזיה, כאשר רק בקולנוע דמותה הוצגה כ-20 פעמים. גילומה בפעם הראשונה בקולנוע הייתה בשנת 1971, בסרט קומדיה קצר בו הוצגה המלכה כשהיא מגיעה לחתונתם של ריצרד ניקסון (נשיא ארה"ב) ובת זוגו טרישה.

בשנת 1988, נכנסה לתפקיד ג'נט צ'ארלס, שגילמה את המלכה בסרט "האקדח מת מצחוק: מתוך תיקי מחלק בילוש". דמותה של המלכה עמדה במרכז העלילה, בה מגלים השוטרים כי מישהו מתכוון להתנקש בחיי המלכה בעת ביקורה בארה"ב. זכורה במיוחד הסצנה בה הכוכב הראשי (לסלי נילסן) חושב שעומדים להתנקש במלכה ולכן, ברגע לא מלכותי במיוחד, הוא נשכב עליה.

36 שנה לאחר מכן, ג'נט צ'ארלס חזרה לדמותה של המלכה אליזבת בסרט "אוסטין פאוורס: גולדממבר". בסיומו של הסרט היא נותנת הופעה קצרה בתור המלכה ומעניקה לבלש אוסטין פאוורס אות כבוד. זו גם הייתה הפעם האחרונה בה גילמה צ'ארלס את הדמות.

בשנת 2016 רשמה המלכה הופעת קמאו, לא נדירה כלל, דווקא באחד מסרטי הילדים המוכרים ביותר – המיניונים. בסרט, אחד המיניונים מנסה לגנוב את כתרה של המלכה והיא נאלצת להיאבק בו.

אם נסתכל על עולם הקולנוע, מוכרת במיוחד הסדרה "הכתר", אשר עלילתה סובבת את העשורים הארוכים בהן כיהנה אליזבת השנייה, לכן לא נעצור להתעכב עליה, אך כן נתעכב על שתי סדרות האנימציה שהכניסו את המלכה לתוך עולמן.

משפחת סימפסון הציגה את המלכה בשנת 1992, אז על פי העלילה היא הייתה אמורה להעניק תואר אבירות לליצן קראסטי, אך ברגע האחרון הוא נאלץ לעזוב את הארמון בטרם קיבל את התואר הנכסף. 

בפרק ששודר בשנת 2003, המלכה דנה את הומר סימפסון למאסר במצודת לונדון המפורסמת. כשהומר מנסה לברוח, הוא מוצא את עצמו, איך לא, בחדר השינה של המלכה. כשהמלכה מחליטה לחנון את הומר, היא אף מכריחה אותו לקחת בחזרה לארה"ב את מדונה, על מנת שתצא מבריטניה.

סדרה שלקחה את דמותה של המלכה לקצה הייתה כמובן "סאות'פארק", אשר ידועה כשוחטת פרות קדושות. בפרק בעונה ה-11, המלכה מנסה לפלוש לארצות הברית ולכבוש אותה מחדש, כשהיא עושה זאת בעיקר באמצעות ספינות מיושנות. עם זאת, כשהיא מגלה שכל הצי ששלחה שקע במצולות, היא יורה בעצמה למוות.