כבר שבוע שהרשת שוצפת וקוצפת לאחר שדיסני שחררו את הטריילר לסרט לייב אקשן ״בת הים הקטנה״, וכעת הוא קטף תואר מפוקפק כשהפך לסרט השנוא ביותר ברשת לאחר שצבר יותר דיסלייקים ביוטיוב מכל סרט הוליוודי אחר. 

הכל התחיל בבחירה של דיסני לא ללהק ג׳ינג׳ית עם עיניים כחולות כמו בסרט האנימציה המקורי והנוסטלגי מ-1989, אלא לתת את התפקיד של בת הים לשחקנית והזמרת האפרו אמריקאית היילי ביילי. 

וכך, תוך פחות משבוע מרגע פרסמו צבר הטיזר השנוי במחלוקת יותר משני מיליון דיסלייקים ביוטיוב, מה שהופך אותו רשמית לסרט ה״שנוא״ ביותר מכל סרט הוליוודי שאי פעם עלה לרשת.

לטריילר יש כמעט 16 מיליון צפיות ו 755,000 לייקים אך גם כמובן 2 וחצי מיליון דיסלייקים. עד כה הסרט השנוא ביותר ביוטיוב היה ״גוסטבסטרס״ שיצא ב 2016 וכרגע עומד על 1.6 מיליון דיסלייקים, מה שמראה שתמיד יש לאיפה לשאוף.

אמנם יוטיוב כבר לא מאפשרים לנו לראות את כמות הדיסלייקים, אך באמצעות תוסף מיוחד בכרום בשם "Return youtube dislike" אפשר לגלות את המספר האסטרונומי והמביך.

2.5 מיליון דיסלייקים (צילום: צילום מסך יוטיוב)
2.5 מיליון דיסלייקים (צילום: צילום מסך יוטיוב)

בנוסף לפאדיחת הלייקים, תופעה מוזרה נוספת נרשמה בהקשר לטריילר של בת הים. כל מי שנכנס בימים האחרונים לראות את הטריילר ומתחיל לגלול למטה, נחשף לדפוס רפטטיבי ומשונה של מאות אלפי תגובות שאינן קשורות כלל לוידאו עצמו ומתחילות במשפט ״The part where Ariel״ .

לפי תגובה שפרסם המשתמש kora בה הוא מנסה לשפוך אור על העניין הוא כותב: ״לכל מי שמבולבל, כשהווידאו יצא לראשונה אנשים הגיבו תגובות ביקורתיות כלפי הסרט, אז דיסני התחילו למחוק אותן".

"באותו זמן החלו לצוץ גם תגובות חיוביות שמתחילות במשפטים 'אהבתי כשאריאל עשתה את' או 'אהבתי את זה ש' שלא נמחקו. כמחאה נגד דיסני שלא נותנת לגולשים לבטא את הרגשות האמיתיים שלהם משתמשים התחילו לנסח פוסטים ״כאילו חיוביים״. כתבו 'אהבתי כשאריאל עשתה' ואז הוסיפו משהו שלא קרה, בדרך כלל עם ריפרור לסרטים אחרים". 

לדבריו, בשלב הזה, אנשים פשוט התחילו לקחת חופש יצירתי ולכתוב תגובות מופרכות ומגוחכות שזכו למאות אלפי לייקים, למשל:

התגובות המטרילות (צילום: צילום מסך יוטיוב)
התגובות המטרילות (צילום: צילום מסך יוטיוב)

הגולש הוסיף: ״אנשים מוחים לא נגד השחקנית היילי ביילי אלא נגד דיסני שלא מביאים או ממציאים שום סיפור חדש ופשוט ממחזרים והורסים סיפורים ישנים עם אג׳נדות שלא באמת חשובות להם (לדיסני) לקדם. הסיבה האמיתית שדיסני עושים את זה היא כסף קל שהם מרוויחים באמצעות שחזור הסרטים הישנים וכך גם מנצלים את הרגשות הנוסטלגיים של הצופים להרוויח עוד ועוד כסף".