הרבה דברים קורים כרגע בקומיק-קון ניו יורק ואנחנו די מצטערים שאנחנו לא שם, אבל אחד הדברים המרגשים ביותר הוא כנראה המפגש בין מייקל ג׳יי פוקס וכריסטופר לויד מהטרילוגיה האהובה ״בחזרה לעתיד״. הפגישה הזו מרגשת לא רק בגלל אהבתנו האין סופית לסרט המיתולוגי, אלא בגלל סיבה עצובה יותר.

השחקן מייקל ג׳יי פוקס, אשר מתמודד עם מחלת הפרקינסון כבר שלושה עשורים לאחר שאובחן כשהיה רק בן 29 (בשיא הקריירה שלו), עלה על הבמה ונראה כי מצבו התדרדר משמעותית.

במהלך הפאנל ניתן לראות אותו עושה מאמץ כביר לפסוע לכיוון מקום הישיבה המיועד, שזה גם מרגש וגם שובר לב במקביל. פוקס, אף על אף שמנסה לשמור על אופטימיות, פירט על הסימפטומים איתם הוא צריך להתמודד בעקבות המחלה: בעיות מוטוריות, רעד בלתי רצוני והפרעות בשיווי משקל, בנוסף לכך שהסימנים רק מחמירים עם השנים.

השניים נפגשו כדי לעלות זכרונות משותפים מעשרים שנות חברותם הקרובה ועבודתם המשותפת על אחד הסרטים הפופולריים והמצליחים בכל הזמנים, ״בחזרה לעתיד״, שם הם גילמו את דמותיהם של מרטי מק׳פליי ואמט ״דוק״ בראון - שעליהם גם מבוססת סדרת האנימציה המצליחה ״ריק ומורטי״.

״לא היכרתי את מייקל אבל בהחלט שמעתי עליו״, לויד מספר על פוקס. ״הייתי בינינו כימיה ישר מהרגע שנפגשנו״, הוא מספר על הרגע שהם נפגשו לראשונה על סט הסרט. בטוויטר מעריצים הגיבו בהתרגשות למפגש כשכתבו: ״אני לא בוכה, אתה בוכה״, כשאחרים כתבו ש״זה היה רגע יפהפה״ לראות את הצמד ביחד שוב.

במשך השנים זכה פוקס בחמישה פרסי אמי, בארבעה פרסי גלובוס הזהב ובשני פרסי גילדת השחקנים האמריקנית, אך מעולם לא היה מועמד לאוסקר. בין תפקידיו הנוספים אפשר לציין את הסרט "זאב צעיר", "סטיוארט ליטל", שבהם תרם את קולו לעכברון החמוד, ואת הדמות לואיס קנינג בסדרות "האישה הטובה" ,"הטובות לקרבפוקס" ,"קשרי משפחה", ו"ספין סיטי".  

פוקס אובחן כחולה פרקינסון בשנת 1991, וייסד עמותה לחקר המחלה בשנת 2000, עליה גם קיבל פרס מיוחד של כבוד מטעם האקדמיה האמריקאית לקולנוע - זאת על תרומתו לעולם הבידור ומאמציו למצוא תרופה למחלה ממנה הוא סובל.