שש דקות האנימציה החדשות של דיסני מציגות לנו את ביאנקה, רקדנית בלט בעלת עודף משקל הנלחמת בסטיגמות חברתיות, דיסמורפיה ומערכת יחסים בעייתית עם הגוף שלה. הסרטון הקצר שוחרר לשירות הסטרימינג של דיסני פלוס בחודש שעבר.

במרכז הסרט הקצר, שנקרא Reflect (השתקפות), ביאנקה מתקשה לקבל את ההשתקפות שלה במראה, השינוי מתחיל לקרות כשהיא מבינה כמה עוצמה, כוח וגם חן יש בה. 

זו הפעם הראשונה ב-100 שנות פעילותה של חברת דיסני שדמות במידות מלאות מככבת במרכז הסיפור שלא בתור הנבל. אם תשאלו אותנו אורסלה היא לא נבל אלא פשוט ״מיס אנדרסטוד קריצ'ר״.

אז לפני שאנחנו קופצים באוויר משמחה ומוחאים כפיים על השינוי המבורך בגישה של דיסני לדמויות נשיות, חשוב לציין שמדובר בסרט קצר שיצא כחלק מיוזמת Short Circuit שמאפשרת לאנימטורים ויוצרים צעירים בחברה להוציא תכנים קצרים. אז כן, דיסני אולי במגמת שיפור מבחינת שינוי האופי הקורבני של הנסיכות הקלאסיות, אבל מבחינת מראה לא השתנה יותר מדי.  

אולי כשהם יתפנו מעשיית הרימייקים הטרחניים והתססת הרשתות החברתיות הם ימצאו את הזמן הנדרש לייצר סיפור מקורי שבו הדמות הראשית לא בעלת היקף מותניים של כלב סלוקי. בינתיים קבלו דוגמה לאיך הנסיכות הקלאסיות היו נראות אם היו להן היקפים לא מעולם הפנטזיה:

נסיכות דיסני בגרסת ''באדי פוזיטיב'' (איור: קריסטל וולטר, @neoqlassicalart)
נסיכות דיסני בגרסת ''באדי פוזיטיב'' (איור: קריסטל וולטר, @neoqlassicalart)

קריסטל וולטר, האמנית שיצרה את האדפטציה החדשה לנסיכות מספרת שבעוד התגובות היו ברובן חיוביות, חלק לא מבוטל מהמגיבים האשים אותה ב״ glorifying obesity״ - האדרת עודף משקל וקידום אורח חיים לא בריא בקרב נשים צעירות. קריסטל מספרת כי זו כלל לא הייתה כוונתה, אלא הרצון לעלות למודע את העובדה שיש גופים בגדלים שונים ושכולנו צריכים לאהוב את עצמנו בכל צורה ומשקל. 

עוד היא אומרת: "בחיים לא עודדתי אף אחד לעלות במשקל או גרסתי שלהיות שמן זה יותר נחשק מלהיות רזה, אלא רק הבהרתי שאדם שמן הוא שווה ערך לכל אחד אחר והחיים שלו שווים לחיות. הדרך בה החברה שלנו בנויה זה לייצר הזדמנויות רבות שיכולות להסתיים בעליה במשקל אך במקביל להפחיד אנשים למוות מהאפשרות הזאת ובמקביל לבייש את מי שכן עלה כמה גרמים".