הסערה נמשכת: שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (רביעי) כי הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לפעול לשלילת התקציב לתאטרון "אל סראיא" ביפו, לאחר שזה בחר להקרין הערב את הסרט הירדני "פארחה", המתמקד בנכבה - הקמת מדינת ישראל עבור הפלסטינים. כאמור, הסרט כולל סצנה מזעזעת שנמשכת 15 דקות, במהלכה חיילי צה"ל טובחים במשפחה של פליטים פלסטינים, כולל תינוקת בת שנה. "פארחה" נבחר לייצג את ירדן במירוץ לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר השנה., וצפוי לעלות גם בשירות הסטרימינג נטפליקס.

"הזוי מבחינתי שחברת נטפליקס בחרה להעלות אצלה סרט שכל מטרתו הוא לייצר מצג שווא מסית נגד חיילי צה"ל, אך בחירה של מוסד תרבות מתוקצב ע"י מדינת ישראל להקרין את הסרט הנ"ל היא כבר החלטה בלתי מתקבלת על הדעת שדורשת לנקוט את כלל הצעדים האפשריים, לרבות שלילת תקציבים מאותו מוסד וזאת במטרה אולי עוד למנוע את הקרנת הסרט המזעזע הנ"ל או סרטים דומים בעתיד", הסביר. 

הוא הוסיף: "מדינת ישראל היא מקום להצגת יצירות ישראליות ובינלאומיות, אך בטח לא מקום להכפיש את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שפועלים לילות כימים כדי להגן ולשמור על כלל האזרחים והתושבים שחיים בה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר פנה גם הוא לליברמן בבקשה לבחון את סוגיית תקצוב התאטרון, ואמר: "הבוקר נודע לי כי תיאטרון אל סראיה ביפו מתכוון להקרין הערב את הסרט הירדני ״פרחה״. ההחלטה של תיאטרון נתמך בישראל להקרין סרט שעל פי הדיווחים כולל עלילות שווא כלפי חיילי צה"ל, מתאר טבח של משפחה תוך השוואה להתנהגות הנאצים בשואה, היא מקוממת במיוחד. העובדה שתיאטרון ישראלי נותן בימה לשקרים ולעלילות היא חרפה. אני קורא להנהלת התיאטרון לחזור בה מההחלטה להקרין סרט זה".

בתוך כך, ארגון "בצלו" הודיע על קיום הפגנה מול התאטרון.