רק לפני מספר ימים דווחנו בצער על דחיית התסריט של פאטי ג'נקינס ל"וונדר וומן 3", מה שככל הנראה יוביל לסיום דרכה של גל גדות כגיבורת העל, ובמיטב המסורת ההוליוודית מתברר שזה היה רק קצה הקרחון.

סוף דרכה של גל גדות כ"וונדר וומן"? התסריט לסרט השלישי בסדרה נפסל‎‎

דיווחים מהימים האחרונים ממספר יודעי דבר מרמזים על כך שגל גדות לא לבד, ושהייקום הקולנועי של די.סי, למוד האכזבות הקופתיות, עומד בפני אתחול מאסיבי. ג'יימס גאן ופיטר סאפרן, הצוות הניהולי החדש, אמורים להפגש בימים הקרובים עם דיוויד זאסלב מנכ"ל חברת וורנר/דיסקברי, ולהציג בפניו את מפת הדרכים שלהם לשנים הקרובות.

דחיית התסריט של ג'נקינס (שאגב סירבה להגיש רעיונות חדשים לתסריט נוסף ולמעשה התפטרה) כנראה תוביל לעזיבתה של גדות, אבל במקביל – נראה כאילו הכיוון של גאן וסאפרן הוא לאתחל מחדש את כל היקום הקולנועי, מה שאומר שגם כוכבים כגון ג'ייסון מומואה, הנרי קאוויל (שרק לאחרונה חזר לתפקיד סופרמן בהודעה מרגשת ברשתות החברתיות) ואחרים – לא ימשיכו הלאה.

במהלך שנת 2023 אמורים לצאת ארבעה סרטי די.סי: "שהאזאם – זעם האלים" במרץ, "הפלאש" ביוני, "בלו ביטל" באוגוסט ו"אקוומן והממלכה האבודה" בדצמבר הבא, גאן עצמו נראה כאילו אישר לפחות חלק מהידיעות בסדרת ציוצים בטוויטר.

אם אכן נכונים הדיווחים, הרי שזה יהיה סוף הגלגול הנוכחי של היקום הקולנועי של די.סי שהחל בקול תרועה רמה ב 2013 עם "איש הפלדה" של זאק סניידר, שגם קיבל את המושכות לפתח את שאר סרטי היקום, בדומה לתפקיד של קווין פייג במארוול, אך בשונה מפייג ומארוול – סניידר ודי.סי לא נחלו הצלחות גדולות – הן ביקורתית, והן בקופות.

שינויים תכופים בהנהלה ובכיוון היצירתי היו חלק גדול מהכשלונות החוזרים והנשנים של די.סי להדביק את הפער מול היריבה (מארוול) ולמעשה, מתוך כל הסרטים של היקום הקולנועי – רק סרט אחד (אקוומן) חצה את רף מיליארד הדולר בקופות, אכזבה ענקית עבור חברה שתחת דגלה נמצאים גיבורים כמו סופרמן, באטמן, הפלאש, וונדרוומן ואחרים.

סרטים כמו "ג'וקר 2" (של טוד פיליפס, עם חואקין פיניקס וליידי גאגא) ו"באטמן 2" (עם רוברט פאטינסון), נחשבים ל"בטוחים" לעת עתה בשל העובדה שהקשר ביניהם לייקום הקולנועי הוא כמעט אפסי, וגם בשל ההצלחות הביקורתיות והקופתיות שלהם. אבל לא סביר שנראה אותם ממשיכים הלאה.

נכונות הדיווחים והשמועות יתבררו ככל הנראה בשבועות ובחודשים שאחרי תחילת 2023, אבל אין כנראה מנוס מהכרה בכך שגל גדות, הנרי קאוויל, ג'ייסון מומואה, עזרא מילר ואחרים לא יחזרו להיות גיבורי העל שהכרנו בשנים האחרונות.