עבר יותר מעשור מאז יצא הסרט האחרון של החתול במגפיים, ״החתול של שרק״, וזה לגמרי מרגיש כמו חבר טוב שלא ראינו הרבה זמן. ״משאלה אחת ודי״ הוא חד משמעית אחד מסרטי האנימציה המוצלחים שיצאו השנה: בדיחות שנונות, קצב מהיר אך אנושי, דמויות עגולות ומלאות תוכן אשר מבוססות על ספרי ילדים קלאסיים, מה עוד בן אדם צריך? כמו שסרטי ״שרק״ היו מאסטרפיס כך גם הפרנצ׳ייז של ״פוס אין בוטס״ נותן לנו את מה שאנחנו רוצים, תשעים דקות של כיף טהור.

אם בסרט הקודם העלילה עקבה אחר העבר המסתורי של ״פוס״, חברותו המאתגרת עם המפטי דמפטי והגשמת משאלת ילדות נאיבית - למצוא את גנו של הענק באמצעות אפונת הפלא, הסרט הנוכחי מתמקד באספקט יותר אפל בחייו, או יותר נכון בסוף חייו. כמו שכולנו יודעים, האמונה גורסת כי חתול נולד עם תשע נשמות, הסרט מוכיח לנו שזה אכן כך ולא רק שזה כך, החתול השובב שלנו שהוא פורע חוק ידוע (סוג של רובין הוד אם תרצו) הספיק לבזבז בהרפקאותיו הרבות שמונה נשמות יקרות ערך שהתבזבזו בצורה מגוחכת לחלוטין.

אז כך חתולנו האומלל נשאר עם נשמה אחת בודדה, ומנקודה זו והלאה הוא נכנס ל״מיד-לייף קרייסס״ ,או יותר נכון ״אנד-לייף קרייס״ שמתעצם ביחד עם העובדה שדמות מסתורית של זאב לבן צייד ראשים רודפת אחריו בפרעות.

״פוס״ שהיה רגיל לחיות את חייו נטולי הדאגות מתחיל לקבל התקפי חרדה ומנסה לברוח מהזאב כמה שיותר רחוק. עד נקודה מאוד מאוחרת בסרט: אנחנו לא יודעים בוודאות אם הזאב הוא מטפורה למוות או דמות אמיתית, מה שגם מקבל חיזוק בסופו של הסרט כשהזאב מסביר את הבדיחה בצורה אירונית לחלוטין.

לאחר חווית סוף המוות המטלטלת הזו, החתול בעל כורחו מחליט לנטוש את חיי ההרפתקאות ועובר לחיי כפר שלווים ופסטורלים אצל קט ליידי משוגעת שמחזיקה בביתה כמות מגוחכת של חתולים מרוטים ופגומים. אחרי ש״פוס״ מצליח להתרגל לשיגרת יומו האפורה והשלים עם קיומו העלוב כחתול בית כנוע, מתגנבת לאוזנו שמועה על מפת קסמים אשר מגשימה כל משאלה ובה כמובן חושקים עוד שלל דמויות שונות ומשנות הלקוחות מהפולקלור הספרותי האנגלי כמו זהבה ושלושת הדובים, עם טוויסט של דינמיקה משפחתית בעייתית, ג׳ק הורנר, משיר הערש המפורסם מסוף המאה ה-18 בו מסופר על ילד גרגרן שלא יכול לדחות סיפוקים ודוחף את בהונו השמנמנה לעוגות החג, כלב צ׳יוואוה חמוד המחופש לחתול בשם פאריטו עם אופטימיות קיצונית ועבר טרגי, וכמובן קיטי סופטפוז ״כפות רכות״ שחוזרת אלינו בניתור הישר מהסרט הקודם ומשלימה לנו פערים בדבר הקשר המורכב עם החתול במגפיים, קצת רומנטיקה לא הזיקה לאף אחד.

הסרט פוס אנד בוטס ״משאלה אחרונה״ הוא סרט לכל המשפחה והגרסה העברית היא מאסטרפיס בפני עצמו עם קולותיהם של דרור קרן, דקלה הדר, יובל בינדר, ר׳ייצל גאון, גלעד קלטר, אור בוטבול, ניצה שאול, שרון כהן שגם ביים בגאונות ועוד. אל תפספסו את ״משאלה אחרונה״ עכשיו בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.