בסוף השבוע עלה למסכים סרט הקולנוע "ולנטינוס", בכיכובו של נירו לוי - והינו הסרט הראשון שיצא מאז פציעתו. בסרט הביכורים של הבמאית בילי בן משה מככבים גם אסתי זקהקיים, אוהד שחר והילי לואיס. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפרה זקהיים על "ולנטינוס" - קומדיה בעלת נגיעות סאטיריות השמה לצחוק וללעג את המאפיינים והסטריאוטיפים השכיחים בחיי הזוגיות המודרנית.

תסריט מביך ונראטיבים בעייתיים: הסרט החדש של נירו לוי מאכזב ופוגעני | ביקורת

כשגיבור הסרט מגלה שאשתו בוגדת בו, הוא מזמין אותה למסעדה, והיא מוצאת את עצמה יושבת מול המאהב הסודי והמבוגר שלה ואשתו הדעתנית, וכך זוג מבוגר וזוג צעיר מנסים להבין יחד מה הם באמת רוצים ומה הם באמת צריכים.

ספרי לי על ולנטינוס
 "ולנטינוס זה סוג של הפתעה כזו. אתה מצלם סרט ואז מתחילה מגיפה, ויש קורונה. אז אתה אומר לעצמך 'אוקי, היה נחמד, היה נורא כיף', ואז כשזה יוצא פתאום זו מין הפתעה. יש לנו כאן את נירו לוי שמככב בסרט, ואנחנו כמעט הספדנו אותו, בואי נגיד את האמת. לגמרי". 

"היה איזה רגע ציני שאמרתי לעצמי שאולי לכבוד מה שקרה יצא הסרט", הוסיפה זקהיים. "ההקרנה, הטרום בכורה, הפרמיירה הייתה כל כך מרגשת כי כולם אוהבים את נירו, זה די מדהים. יש משהו בנירו שהוא קול ישראלי כזה, אנשים כל כך התרגשו לראות אותו, וזה הוסיף עוד איזשהו רובד לסרט. מדובר בסרט שהוא מאוד אינטליגנטי וחם".

ספרי לי על מהו
"יש שם שני זוגות - זוג אחד יותר בוגר, וזוג אחד יותר צעיר. הזוג הבוגר, בעצם בעלי, אוהד שחר הנהדר בוגד בי עם אשתו של נירו לוי. בעצם זה ערב שהוא כולו מסע נקמה של נירו, וזה סוג של פרודיה על זוגיות".

אז את יושבת עם אוהד שחר, ונירו יושב עם אשתו בסרט הילי לואיס?
"אכן. הילי לואיס פשוט מהממת. היא פשוט עשתה תפקיד נהדר, מרגש, ומצחיק נורא. יש שם משהו שמדבר על גבריות ונשיות, זה סרט מלא חום וחמלה בו יושבים במסעדה שני זוגות. יש פה איזה מהלך טבעי של זוגיות, ובהתחלה אתה מתאהב ואחר כך...".

היא הוסיפה: "אני זוכרת שפעם אחת שאלתי את אבא שלי אם הוא אוהב את אמא שלי והוא אמר לי שהוא עכשיו אוהב אותה יותר מתמיד כי היא גם הייתה האהובה שלי כל השנים, גם האמא של הילדים שלי, וגם הסבתא של הנחדים שלי. היה בזה משהו כל כך מקסים  - הסתכלתי עליו והוא אמר שזה לא שייך לתשוקה הוא אוהב יותר מתמיד". 

"הייתה להם זוגיות מעוררת קנאה שהרבה פעמים עוררה אצלי אנטגוניזם כילדה", הוסיפה זקהיים. "אני הייתי בתוך גיל ההתבגרות סוער כזה עם אהבות רעות ורעילות. הייתי אומרת לעצמי איך זה יכול להיות שאני ככה כשזו הדוגמה שלי בבית - שאבא שלי אומר 'ילדה שלי', ואמא שלי ואני מסובבות את הראש".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM