הבלש בנואה בלאנק חוזר לפתור את תעלומת הירצחו של מיליארדר קצת משוגע. חבל שבלאנק לא נשאר בבית הבלש הטוב בעולם בנואה בלאנק (דניאל קרייג) חוזר, והפעם הוא בדרכו לאי ביוון, לפתור את תעלומת כאילו הירצחו של מיליארדר קצת קוקו (אדוארד נורטון), שתכנן המיליארדר בעצמו. בנואה, קצת שרלוק הולמס, קצת אגתה כריסטי, בעל מבטא אמריקאי דרומי, מתגבר בזריזות תוך כדי שימוש בהגיונו החריף על כל מכשול, עד שבתרגיל מבריק הוא מפצח את התעלומה.

בעצם אני לוקח מילה אחת בחזרה: לא מבריק ולא בטיח. הנופים סביב משובחים - ככה זה באי יווני. מקום מגוריו של המיליארדר יכול להצטרף לרשימת פלאי תבל. גם יצירות האומנות שהוא מחזיק בתוך ביתו הלוואי על כולנו. מה שאינו מחזיק, רגע אחרי שהתוודענו לדמויות החביבות, הוא עלילת הסרט עצמה. כבר שינעו את כל צוות השחקנים (המשובח) לאי, את כל צוות ההפקה, את הציוד, כבר הוציאו מיליונים, ודבר אחד שכחו בבית - את התסריט.

שטוח, לא מרגש, נפקד, מג'עג'ע את הסרט קדימה בסתמיות. בנואה מנסה להצחיק ולא יוצא לו, המיליארדר מנסה להיות מתוחכם ולא יוצא לו. כמו העלילה, הדמויות תקועות. עצירות. סרט בעצירות. חבל על הזמן. לראות או לוותר: כמה כדורי לקסטיב אולי היו עוזרים כאן. לא לראות.