הירי על הסט: התביעה בניו מקסיקו הגישה כתב אישום נגד השחקן אלק בולדווין, בגין גרימת מותה של הצלמת הלינה האצ'ינס על סט הסרט "Rust", כך דיווח היום (חמישי) ה"וואניטי פייר". בכתב האישום מיוחסת לשחקן ולנשקית האנה גוטיירז ריד עבירת הריגה שלא בכוונה תחילה. אם בולדווין יורשע - הוא צפוי לעונש של עד 18 חודשי מאסר. על פי הדיווח, בגין פציעתו של במאי הסרט ג'ואל סוזה לא יוגשו כתבי אישום נגד השניים.

התובעת המיוחדת אנדריאה ריב ניהלה את התיק לאחר התקרית שאירעה באוקטובר 2021. "אם אלק בולדווין או האנה גוטיירז ריד היו עושים את עבודתם, הלינה האצ'ינס הייתה בחיים היום. זה כל כך פשוט", אמרה ריב בהצהרה לתקשורת. "הראיות מראות בבירור דפוס של התעלמות פלילית מהבטיחות על סט הסרט. בניו מקסיקו אין מקום למערכות סרטים שלא לוקחות ברצינות את המחויבות של המדינה שלנו לבטיחות נשק ובטיחות הציבור".

לפני חודשיים דיווחו כלי התקשורת בארצות הברית כי בולדווין הגיש תביעה נגד ארבעה הבמאי הראשי, מנהלת האביזרים, ספק האביזרים והאחראי על הנשק בהפקת הסרט.

הצלמת הלינה האצ'ינס (צילום: רויטרס)
הצלמת הלינה האצ'ינס (צילום: רויטרס)

מחקירת ה-FBI עלה כי בלתי אפשרי שהקליע נורה בשוגג וכי השחקן באופו וודאי לחץ על ההדק, למרות טענתו של בולדווין כי הוא לא לחץ על ההדק ולא ידע שיש בו כדורים.