סרטו החדש של דארן ארונופסקי ("ברבור שחור", "רקוויאם לחלום") מסמל את חזרתו המבורכת למסך הגדול של אחד הכוכבים האהובים בהוליווד -  ברנדן פרייזר, בתפקיד ראשי חד פעמי, שרבים צופים שיזכה אותו בפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר. בהשתתפות הכוכבת העולה סיידי סינק ("דברים מוזרים"), "הלוויתן" הוא סרט מבריק ונוגע ללב על חרטה, על השלמה, ועל תקווה. ד"ר אבנר שביט, מבקר הקולנוע של 'וואלה" שוחח עם איריס קול ב-103FM על הסרט.

צ'ארלי הוא גבר ששוקל כמעט 300 קילו, ולא יוצא מפתח ביתו. הוא מלמד כתיבה דרך האינטרנט, מזמין אוכל ישירות הביתה, וחיי החברה שלו מתחילים ונגמרים בחברתו הטובה ליז שמבקרת אותו ודואגת שהוא בסדר. כשההזדמנות צצה, ועל אף שלא היה נוכח בחייה כמעט בכלל, צ'ארלי מחליט לנסות ולחזור לקחת חלק מעולמה של בתו אלי, לפני שיהיה מאוחר מידי. 

"ראיתי אותו פעמיים וירדו לי יותר משתי דמעות. זה סרט שידוע בעיקר כקאמבק של ברנדון פרייז'ר. צריך להבין, כי ראיתי בטוקבקים אנשים שלא הבינו או ידעו, זו חליפת שומן. הסרט מבוסס על מחזה והוא מאוד דומה וקרוב למחזה. אבל הסיפור הוא על מרצה לאנגלית שבעקבות טרגדיה אישית שהוא חווה שקע בדיכאון, אכילה רגשית, והתנפח למימדים. על ערש דווי הוא זוכה לביקור של ביתו, הדבר האהוב עליו בעולם, וזוכה לגאולה". 

"זה סרט שיש לו אור בעיניים, מלא חסד, אנושיות, אהבת אדם, באופן כמעט נאיבי. זה סרט שהוא שיר הלל לבני אדם. למה בכיתי בו? סרט שנותן לך פרספקטיבה חדשה וטובה על החיים, וזה מאוד הכרחי כרגע. קורים דברים כל כך רעים ויש לנו סיבות לחשוב דברים רעים על העולם והאנושות, ואז בא הסרט הזה ואומר 'בני האדם הם טובים מיסודם ומגיע להם שנאהב אותם, לא משנה מי, מה הגודל שלהם. תמיד אפשר לסלוח. תמיד צריך לאהוב את כולם'".

שביט הוסיף: "אני לא ראיתי השנה סרט יותר טוב, לא במובן של רק עשוי טוב או לא, אלא במובן של טוב הלב שיש בו".  "הסרט משקף כמה אנחנו מפספסים הרבה בחיים. אל תפספסו, תאהבו, תתנו אמון. פרייז'ר, יש פה גם עניין של גיל, הוא בשנות החמישים לחייו, הוא עושה קאמבק אדיר. הוא מוכיח שאף פעם לא מאוחר. זה גם מסר מרגש וחשוב".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103