סרטו של גיא נתיב "גולדה", שמספר את סיפורה של ראש הממשלה גולדה מאיר ומאבקיה במהלך חייה, כולל במלחמת יום הכיפורים, הוצג אמש בהקרנת בכורה עולמית חגיגית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של ברלין. הסרט זכה לתשואות ולמחיאות כפיים רמות מצד הצופים, שנהנו בין היתר ממשחקה המרשים של "גולדה", זוכת האוסקר הבריטית הלן מירן הוותיקה.

השחקנית המוערכת, שגילמה בעבר את מלכת בריטניה אליזבת', סיפרה כי גולדה הייתה דמות עם שיעור קומה לא פחות מרשים. עוד משחקים בסרט ליאור אשכנזי, שמגלם את הרמטכ"ל דוד (דדו) אלעזר, ורמי הויברגר על תקן שר הביטחון משה דיין. נתיב סיפר כי ביקש להציג בסרטו "את מי שהפכו כבר למיתוס - כאנשים בשר ודם".

מירן יוצרת דמות מרשימה ומורכבת. בסרט היא מוצגת כאישה חזקה שלא הוכשרה לתפקיד מצביאה, אבל גברים ששים אלי קרב הובילו אותה לפעול במלחמה בניגוד לאינסטינקטים שלה. בסרט מירן מדגישה את סבלה האישי של גולדה, כולל מחלת הסרטן שממנה סבלה וזיכרונותיה כילדה קטנה שהסתתרה במהלך הפוגרומים.

מירן אשכנזי וצוות הסרט ''גולדה'' (צילום: רויטרס)
מירן אשכנזי וצוות הסרט ''גולדה'' (צילום: רויטרס)

מירן סיפרה כי היא חולקת עם גולדה את אהבתה לבישול ולמטבח בכלל. השחקנית הוסיפה כי ראש הממשלה הייתה "אישה עם תשוקות".
עוד מוצגת גולדה כמי שאהבה את עמה וכאבה אישית את מות הלוחמים הצעירים שנהרגו במלחמה. עשן הסיגריות הרבות שגולדה עישנה אומנם זר לקהל של ימינו אבל מראה, כך לדברי נתיב, "כיצד הכל עלה בעשן".

עריכת הסרט הופקדה בידי צוות ישראלי, והוא מסתיים עם מותה של גולדה. נתיב הוסיף בדבריו כי הוא רוצה לעורר דיון מחודש בדמותה גם בישראל.