זמן קצר אחרי ההכרזה על הפקת סרט האנימציה I'm Still Alive שיצרו גדול סופרי איטליה רוברטו סביאנו ("גומורה" ו"אפסאפסאפס") והמאייר הישראלי עטור הפרסים אסף חנוכה, זכה היום הסרט בפרס מטעם מועצת אירופה בכנס Cartoon Movie, אחד הכנסים המשמעותיים לתוכן אנימציה בעולם שנערך בצרפת, למימון הפקת הסרט. 

הסרט, שגבר על מאות סרטים שהוגשו לתחרות ועל 8 מועמדים שעלו לשלב האחרון, יעסוק בחייו של רוברטו ויספר כיצד לאחר שהוציא את ספרו ״גומורה״ אשר חושף את עומק ההשפעה של הפשע המאורגן באיטליה, המאפייה האיטלקית הוציאה עליו הוראת חיסול אשר מסכנת את חייו עד היום.

רוברטו סביאנו  (צילום: איור: Mad Entertainment)
רוברטו סביאנו (צילום: איור: Mad Entertainment)

רגע אחרי ההכרזה של הסטודיו הבינ"ל-ישראלי SIPUR על הפקת I'm Still Alive, סופר רבי המכר והפעיל החברתי נגד הפשע המאורגן רוברטו סביאנו זכה היום בפרס מטעם מועצת אירופה בכנס Cartoon Movie שנערך בצרפת, אחד הכנסים המשמעותיים לתוכן אנימציה בעולם.

לצד ההכרה והבעת האמון בהפקה בה מעורב הסטודיו הבינ"ל-ישראלי SIPUR, הפרס הינו מענק כספי בגובה 20,000 דולר שישמש את היוצרים לטובת פיתוח הסרט.

את סרטו העלילתי הראשון, סרט האנימציה בשם I'm Still Alive, המבוסס על רומן הנושא את אותו שם מאת סביאנו ושותפו לכתיבה והמאייר, המועמד לפרס הוגו וזוכה פרס אייזנר הישראלי אסף חנוכה (הריאליסט, The Divine ואמן האנימציה בסרט הישראלי המועמד לאוסקר ואלס עם באשיר).

הפרויקט הוא קופרודוקציה בינלאומית בין הסטודיו הישראלי SIPUR (״אייכמן: ההקלטות האבודות״, ״נורמן״ של יוסף סידר, Swiss Army Man של Daniels), MAD Entertainment ו-Lucky Red באיטליה, וGapBusters מבלגיה.

I'm Still Alive הוא אחד מתשעת המועמדים לפרס Euroimages לפיתוח קופרודוקציה שיוענק בבורדו באירוע Cartoon Movie (7-9 במרץ). הסרט יעסוק בחייו של רוברטו, מהסופרים הבולטים והמצליחים של איטליה, ויספר כיצד חייו התהפכו לאחר שהוציא את ספרו ״גומורה״ אשר חושף את עומק ההשפעה של הפשע המאורגן באיטליה.

לאחר ש״גומורה״ יצא לאור והפך לרב מכר בינ"ל, המאפיה האיטלקית הוציאה חוזה על חייו של סביאנו, כשהוא בן 26 בלבד. מאז, כבר כמעט 20 שנה, הוא חי במחשכים, בקושי רואה את אור השמש ומאובטח ע"י כוחות מיוחדים של המשטרה האיטלקית. 

הסרט ישתמש בסגנון אנימציה אבסטרקטי ואומנותי כדי לתאר את הזיכרונות, החלומות והעולם הפנימי של רוברטו, מילדות ועד היום. סביאנו שיתף כי, "הסרט שלי הוא סיפורו של בחור בן 26 שארגון פשע הוציא עליו חיסול - ילד שגדל בארץ שבה, תוך כמה שנים בלבד, הקאמורה הרגה 4,000 בני אדם. גזר הדין הוטל על הילד מכיוון שהחליט לכתוב את מה שהוא רואה סביבו. הנה. הילד הזה הוא אני. I'm Still Alive הוא הסרט שאיתו החלטתי להחזיר למסך את מה שחוויתי עד עכשיו".

אמיליו שנקר, מנכ"ל SIPUR ציין כי “הדיאלוג האמנותי בין הסופר האיטלקי רוברטו סביאנו למאייר הישראל אסף חנוכה, כשמסביבם מפיקים ואנימטורים מישראל, איטליה ובלגיה, מייצג באופן מושלם את החזון שאנחנו חולמים עליו ב- SIPUR וגם מגשימים: יצירת תוכן גלובלי ואיכותי, חיבורים בין יוצרים, מפיקים ומשקיעים מרחביי העולם ולספר סיפורים שירגשו מיליוני אנשים. זוהי הגיחה הראשונה של SIPUR לתחום האנימציה, ואם יש פרויקט ששווה לקפוץ למים החדשים עבורו – זה הפרויקט".

הרומן הגרפי I'm Still Alive יצא לאור בהוצאת BAO באיטליה ובהוצאת Boom! Studios ו-Simon & Schuster  בארצות הברית.