אדם סנדלר מככב בקומדיות של הוליווד כבר שלושה עשורים, וכעת הוא קיבל חותמת נוספת להיותו אחד הקומיקאים החשובים בתעשייה כשזכה בפרס מארק טוויין להומור אמריקאי.

בטקס חגיגי שהתקיים בוושינגטון ביום ראשון בלילה הוענק לסנדלר התואר היוקרתי, שניתן מאז 1998 לאנשים ש"השפיעו על החברה האמריקאית", בדומה לסופר ההומריסט הידוע שפעל בשלהי המאה ה־19 ובתחילת המאה ה־20. "כשאני מסתכל על הפרס המטופש הזה, אני לא יכול אלא לחשוב שיום אחד הוא עלול לשמש בתור כלי נשק כדי להכות אותי למוות", אמר סנדלר בהומור בנאום הקבלה.

סנדלר (56) החל את דרכו בפריים טיים כחבר בצוות הקומי של "סטרדיי נייט לייב" ב־1990, ושלוש שנים לאחר מכן כיכב בסרט "גילמור המאושר". מאז שיחק בעשרות סרטים, מרביתם קומדיות, בהם "נער המים", "ביג דדי", "מוכה אהבה", "מגודלים" ו"אל תתעסקו עם הזוהן".
למרות ההצלחות בקופות, לא מעט מסרטיו לא הרשימו את המבקרים, אבל סנדלר שלח לעברם עקיצה בערב החגיגי. "לכל הרוחות עם הרייטינג, אתם עכשיו החברים החדשים שלי", הכריז.

אנשי קולנוע רבים הגיעו לחלוק כבוד לסנדלר, שלא מעט מהם שיתפו עמו פעולה לאורך השנים, ובהם סטיב בושמי, ג'אד אפאטו, קונאן אובריאן ודרו ברימור. "אף אחד לא גורם לי לצחוק כמוך ואף אחד לא דאג לי יותר ממך בעסק הזה", אמר בושמי לחברו הטוב. "הוא עושה את זה לכל החברים שלו. הוא עשה את זה לאנשים רבים. אבל עבורי, אני חושב שהחלק הטוב ביותר לעבוד עם אדם זה רק להסתובב איתך".

"הרבה אנשים מדהימים טסו לוושינגטון כדי לומר דברים יפים על אדם סנדלר", הוסיף אובריאן, שעבד עם סנדלר ב"סטרדיי נייט לייב". "אבל שאלתם את עצמכם למה רבים מחבריו של אדם היו יכולים לדבר הלילה? כי כשאדם לא עובד גם הם לא עובדים".