זו השנה השנייה ברציפות שישראל אינה מיוצגת באף לא אחת מהמסגרות הרשמיות בפסטיבל הקולנוע הגדול והיוקרתי בעולם, פסטיבל קאן, שייערך בחודש הבא בצרפת.

לשם השוואה, בפסטיבל ישתתפו חמישה סרטים ערביים ואפילו סרטים איראניים. מנכ"ל הפסטיבל תיארי פרמו הדגיש בשיחה עם "מעריב" את המילה בינתיים ונתן להבין שסרטים ישראליים עשויים להיכלל במסגרות הלא רשמיות - "שבוע הביקורת" או "השבועיים של הבמאים" - שיוכרזו השבוע. גם המסגרת הרשמית תושלם בסרטים נוספים.

הפסטיבל לא הפגין אומץ יוצא דופן כשלא כלל את סרטיהם החדשים של הבמאים וודי אלן (אף שסרטו צולם בצרפת ובצרפתית) ורומן פולנסקי, המוחרמים בארה"ב בגלל עבירות מין המיוחסות להם. פרמו הודה כי הכללת סרטו של אלן "הייתה עלולה לעורר תגובות חריפות כלפי הפסטיבל".

מעבר לכך, הפסטיבל השנה יתקיים בסימן נוכחות גדולה של שוברי קופות וכוכבים אמריקאים, אם כי הבולטים שבהם מחוץ לתחרות. בכורות עולמיות ייערכו ל"אינידאנה ג'ונס" החדש בכיכובו של הריסון פורד הוותיק שהפסטיבל יחלוק לו כבוד ול"רוצחים של פרח הירח", על רצח אינדיאנים בארה"ב, של מרטין סקורסזה בכיכובם של ליאונרדו די קפריו ורוברט דה נירו.