פחות משבועיים לפני תחילת המשפט: כתב האישום על הריגה בשוגג שהוגש נגד שחקן ומפיק הקולנוע אלק בולדווין על הירי הקטלני שהרג את צלמת הקולנוע הלינה האצ'ינס בוטל, כך דיווחו הערב (חמישי) כלי תקשורת בארה"ב. 

למעלה משנה אחרי הירי על הסט: כתב אישום הוגש נגד אלק בולדווין

לפי הדיווחים, התובעים בניו מקסיקו ביטלו את כל האישומים הפליליים נגד בולדווין בגין הירי הקטלני על הסט של סרט המערבון של אפריל "חלודה" בשנת 2021, כך על פי דיווחים רבים בתקשורת האמריקאית, תוך ציטוט של פרקליטיו של בולדווין, שאמרו כי הם 'מרוצים מההחלטה לדחות את התיק".

 אבל על מות הלינה האצ'ינס (צילום: REUTERS/Kevin Mohatt)
אבל על מות הלינה האצ'ינס (צילום: REUTERS/Kevin Mohatt)

לפי הדיווח באתר "דדליין", התובעים המיוחדים שמונו לאחרונה למקרה הגישו היום את הניירת הדרושה כדי לדחות את כל האישומים נגד בולדווין "לעת עתה". ככל הנראה הדבר מעיד על כך שבכוונת החוקרים לחקור יותר לעומק מה בדיוק התרחש באותו יום על סט הצילומים של הסרט "ראסט" באוקטובר 2021.  

עורכי הדין של בולדווין מסרו: "אנו שמחים על ההחלטה לדחות את התיק נגד אלק בולדווין ואנו מעודדים חקירה נאותה של העובדות והנסיבות של התאונה הטרגית הזו". נציגי משרד התובע המחוזי של סנטה פה לא מסרו תגובה. 

מאז ראיון ב-ABC שבועות ספורים לאחר הריגת האצ'ינס, בולדווין התעקש שוב ושוב שהוא לא לחץ על ההדק של אקדח התפאורה שהרג את הצלמת, התעקשות שה-FBI לא הסכים איתה בדו"ח שלו בנושא שפורסם בשנה שעברה. לפי הדיווח ב"דדליין", נראה כי חקירה נוספת של כלי הנשק תתבצע כחלק מכל חקירה מחודשת.

ההתפתחויות האחרונות בתיק מתרחשות כאשר ההפקה המחודשת של הסרט אמורה להתחיל במונטנה עם בולדווין והבמאי ג'ואל סוזה, שנפצע בירי באוקטובר 2021. במקור תוכנן להתחיל בצילומים בתחילת השבוע, אך ייתכן שזה יידחה בעקבות ההתפתחויות החדשות. העיתוי של ביטול ההאשמות נגד בולדווין רגע לפני תחילת ההפקה החדשה נראה מעט מוזר, אם כי בדדליין מציינים כי "נאמר לנו שזה צירוף מקרים גרידא".